Aalto-yliopistosta CFA Instituten yliopistojen kumppanuusohjelman jäsen

Aalto-yliopisto on hyväksytty ohjelmaan, jota pidetään laajalti sijoitusalan vaativimpana pätevöitymisjärjestelmänä.
aalto_biz_researchers_05_2013_web_fi_fi.jpg

BI Norwegian Business School ja Copenhagen Business School ovat ainoat muut pohjoismaiset yliopistot, jotka ovat jo mukana ohjelmassa.

Aalto-yliopisto otettiin mukaan ohjelmaan, koska Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen maisteriohjelma sisältää vähintään 70 prosenttia CFA-ohjelman CBOK-tietopohjasta (Candidate Body of Knowledge) ja painottaa CFA Instituten eettistä säännöstöä ja ohjesääntöjä.

Ohjelman myötä opiskelijoilla on hyvät mahdollisuudet suorittaa Chartered Financial Analyst® (CFA), josta on tullut maailman arvostetuin ja tunnustetuin sijoittamisalan tutkinto.

"Kannatamme CFA Instituten yhteiskunnallista vaikutusta ja ammatillisen kehittymisen tavoitetta. Haluamme tarjota opiskelijoillemme tämän mahdollisuuden, jotta he voivat saada CFA:sta hyvän lisän ansioluetteloonsa. Iloitsemme siitä, että Aalto-yliopiston pääsy CFA Instituten yliopistojen kumppanuusohjelman jäseneksi hyödyttää opiskelijoitamme", sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen professori Markku Kaustia.

Pääsy CFA Instituten yliopistojen kumppanuusohjelmaan osoittaa mahdollisille opiskelijoille, työnantajille ja markkinoille, että rahoituksen laitoksella on läheinen yhteys ammattikäytäntöihin ja että laitoksella on hyvät mahdollisuudet valmentaa opiskelijoitaan CFA-kokeisiin. Ohjelmaan osallistumisen myötä rahoituksen laitos voi myös saada vuosittain joitakin opiskelijastipendejä CFA-ohjelmaa varten.

CFA Institute
CFA Institute on maailmanlaajuinen sijoitusalan ammattilaisten järjestö, joka asettaa vaatimustason ammatilliselle huippuosaamiselle ja hallinnoi alan parasta osaamisen mittaria, CFA-nimitystä. Järjestö puolustaa eettistä toimintaa sijoitusmarkkinoilla ja toimii maailmanlaajuisesti arvostettuna tiedonlähteenä rahoitusalalla. CFA Instituten perimmäisenä tavoitteena on luoda ympäristö, jossa sijoittajien edut ovat etusijalla, markkinat toimivat parhaalla mahdollisella tavalla ja eri taloudet kasvavat. CFA Instituten kuuluu yli 160 000 jäsentä 166 eri maasta ja alueelta, ja CFA-nimitys on myönnetty 153 000 henkilölle.

CFA-ohjelma
CFA-ohjelmalla asetetaan vaatimustaso eri puolilla maailmaa toimivien rahoitusanalyytikoiden, salkunhoitajien, sijoitusneuvojien ja muiden sijoitusalan ammattilaisten taitojen kehittämiselle, standardeille, pätevyydelle ja rehellisyydelle. Ohjelmaa pidetään laajalti sijoitusalan vaativimpana pätevöitymisohjelmana. Ohjelman kielenä on englanti, ja CFA-opetusohjelma ja -kokeet ovat samanlaisia kaikkialla maailmassa. Vain alle yksi viidestä ohjelman aloittaneesta opiskelijasta suorittaa sen menestyksekkäästi loppuun ja saa halutun CFA-sertifikaatin, joka on paras sijoitusalan ammattilaisten osaamisen mittari.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä