Aalto-yliopiston vuoden 2018 todistusvalinnan tulokset on julkaistu

Kauppatieteissä 60 prosenttia uusista opiskelijoista valitaan todistusvalinnalla. Kaikki opiskelupaikan saaneet tiedetään viimeistään 28. kesäkuuta.

Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnan sekä Aalto-yliopiston International Business -kandidaattiohjelman todistusvalinnan tulokset on julkaistu tänään 30. toukokuuta. Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnassa hakeneista uusista opiskelijoista 60 prosenttia valitaan ylioppilastodistusten arvosanojen perusteella.

Alin pisteraja, jolla todistusvalinnassa tuli tänä vuonna suoraan hyväksytyksi Aalto-yliopiston Kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan, on tällä hetkellä 34. Mikkelin kampuksella tarjottavan englanninkielisen International Business -kandidaattiohjelman todistusvalinnassa, Valintaryhmä I, suoraan hyväksyttyjen alin pisteraja on tällä hetkellä 32. Lopulliset todistusvalintojen minimipistemäärät selviävät vasta valintaprosessin päätyttyä, kun mahdolliset hyväksymiset varasijoilta on tehty. Kauppatieteiden todistusvalinnasta on uutisoitu tarkemmin täällä.

Tekniikan alan todistusvalinta tarjosi opiskelupaikan 278 opiskelijalle

Diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen todistusvalinnan tulokset julkaistiin perjantaina 26. toukokuuta. DIA-koulutuksen yhteisvalinnassa hakeneista uusista opiskelijoista enintään 50 prosenttia valitaan ylioppilastodistuksen arvosanojen perusteella. Aalto-yliopiston DIA-yhteisvalinnan hakukohteissa uusista opiskelijoista 20-40 % valitaan ylioppilastodistuksen arvosanojen perusteella.

DIA-yhteisvalinnan osalta alkupistevalinnan alimmat hyväksytyt pisterajat julkaistaan DIA-yhteisvalinnan verkkosivuilla.

Arkkitehtuurissa ja taiteen alalla ei todistusvalintaa ole käytössä.

Valintakoeviikot käynnissä Otaniemen kampuksella

Toukokuun loppu ja kesäkuun alku tuovat Otaniemen kampukselle ison joukon valintakokeisiin osallistujia. Valintakokeiden aikataulut ovat aloittain seuraavat:

• Arkkitehtuurin matematiikan koe 22.5.
  • Taiteen alan valintakokeet 24.5.–1.6.
  • Informaatioverkostojen aineisto- ja soveltuvuuskoe 28.5.
  • DIA-yhteisvalinnan insinöörihakukohteiden valintakokeet 29.–30.5.
  • Arkkitehtuurin hakukohteiden valintakokeet 4.–7.6.
  • Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnan valintakoe 6.6.

Valintojen tulokset viimeistään 28. kesäkuuta

Opiskelijavalintojen lopulliset tulokset muiden hakuryhmien osalta julkaistaan viimeistään torstaina 28.6. Opiskelupaikka tulee vastaanottaa tiistaihin 10. heinäkuuta mennessä. Hakija voi tarkistaa omat tuloksensa kirjautumalla Oma Opintopolku -palveluun.

• Oppimispalveluiden vastaava päällikkö Eija Zitting, p. 050 364 7778
  • Ulkoisten asiakkaiden palvelujen päällikkö Milla Vaisto-Oinonen, p. 050 362 8880

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.