Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssit vuodelle 2023 on julkaistu

Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssit on julkaistu ja hakuaika niihin alkaa 1.2.2023.
Two students walking and talking to each other outside School of Business in a lush and green surrounding.

Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa ensi kesänä enemmän kursseja kuin koskaan. Erityisesti kandidaattitason kurssien tarjontaa on kasvatettu, ja kurssien yhdisteleminen on tehty helpoksi.
Kesäkoulun kursseilla yhdistyy akateeminen osaaminen ja haastepohjainen oppiminen. Osallistujat pääsevät kasvattamaan kansainvälisiä verkostojaan ja viettämään suomalaista kesää Helsinkiin ja sen lähialueisiin tutustuen.

Kesän 2023 kurssitarjonnasta löytyy useita kandidaatti- ja maisteritason kursseja: kyberturvallisuus, radikaali luovuus, digitaalinen liiketoiminta, virtuaalitodellisuus, pelisuunnittelu ja monia muita. Esimerkiksi upouusi pelisuunnittelun kandidaattitason kurssi (Game Design) yhdistelee pelisuunnittelun teknisiä ja taiteellisia näkökulmia ja antaa opiskelijoille mahdollisuuden kokeilla omia ideoitaan.

Toisaalta, digitaalisen liiketoiminnan maisterikurssi (Digital Business) on järjestetty jo useiden vuosien ajan, ja kurssi löytyy myös kesän 2023 valikoimasta. Kurssi keksittyy digitaalisiin ratkaisuihin liiketoiminnassa ja päästää opiskelijat ratkomaan oikeita yhteistyöyritysten digihaasteita. Maisteritason kurssit sopivat myös ammattilaisille.
Kurssit ovat avoimia opiskelijoille ja elämänlaajuisille oppijoille kaikkialta maailmasta. Kesällä 2022 kesäkoulu toivottikin opiskelijoita 25 maasta Aalto-yliopiston kampukselle.

Summer School student Tomas Nordström standing in front of the Aalto University Computer Science building, smiling with his arms crossed.
Tomas Nordström

"Aalto-yliopiston kesäkoulussa nautin erityisesti mahdollisuudesta tavata monimuotoisen joukon opiskelijoita jotka edustivat erilaisia taustoja ja kansalaisuuksia; se oli minulle silmiä avaava kokemus."

Tomas Nordström, Kesäkoulun alumni 2022

Taidot kantavat työelämään

Opiskelijoiden valmistaminen työelämään ja yhteiskunnallinen vaikuttavuus ovat keskiössä Aalto-yliopiston kesäkoulussa. Substanssiosaamisen lisäksi kursseilla opitaan tulevaisuuden työelämän taitoja, yhteistyötä ja poikkitieteellisiä lähestymistapoja globaaleihin haasteisiin.

Haastepohjainen oppiminen tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä yhdessä paikallisten ja kansainvälisten yhteistylkumppaneiden kanssa. Kaikilla kursseilla todellisen maailman haasteet, opetus ja oppimiskäytännöt ovat linjassa työelämän kanssa ja siten parantavat opiskelijoiden työelämään sijoittumista.

Hakuaika kesäkoulun kursseille alkaa 1.2.2023.

Students in front of Väre building of Aalto University campus

Aalto-yliopiston kesäkoulu

Aalto-yliopiston kesäkoulu tarjoaa korkealaatuisia akateemisia kesäkursseja ja -ohjelmia Aalto-yliopistossa.

A smiling Aalto student in a yellow Aalto University t-shirt sitting on the shoulders of another student.

Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssit

Tutustu Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssivalikoimaan

Kesäkoulun tiimi

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.