Aalto-yliopiston kesäkoulun hakuaika kesän 2023 kursseille alkaa

Kesäkoulun kurssivalikoimasta 2023 löytyy viisi kandidaattitason kurssia ja kolme maisterivaiheen kurssia, jotka on suunnattu poikkitieteelliselle ja kansainväliselle osallistujakunnalle.
.

Aalto-yliopiston kesäkoulun hakuaika kesän 2023 kursseille on alkanut. Tänä vuonna kesäkoulu tarjoaa viisi uutta kandidaattivaiheen kurssia ja kolme maisterivaiheen kurssia. Aiheet vaihtelevat pelisuunnittelusta ja virtuaalitodellisuudesta biomateriaaleihin ja itsensä johtamiseen. Kun kanditason kesäkoulu mahdollistaa useamman kurssin yhdistelemisen kiinnostuksen osallistujan kohteiden mukaan, maisterikursseilla puolestaan syvennetään osaamista intensiivisen projektityön parissa.

Kesäkurssit kutsuvat opiskelijoita ja jatkuvia oppijoita kaikkialta maailmasta työskentelemään yhdessä kansainvälisessä ja poikkitieteellisessä ympäristössä kahden viikon ajan. Kaikki kurssit järjestetään vehreällä ja merenläheisellä Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella aaltolaisen opetushenkilökunnan johdolla.

“Aalto-yliopiston vahvuudet, erikoispiirteet ja poikkileikkaavat lähestymistavat ovat olleet kesäkurssien suunnittelun ytimessä. Kurssejamme yhdistävät Aalto-yliopistolle ainutlaatuisella tavalla ratkaisut kestävään kehitykseen, radikaali luovuus ja yrittäjämäinen ajattelutapa. Kesäkoulu on vieraileville opiskelijoille upea tilaisuus kokea aaltolainen poikkitieteellinen ja haastepohjainen tapa oppia.” sanoo Laura Kitinoja, kesäkoulun ohjelmajohtaja

Laura Kitinoja, kesäkoulun ohjelmajohtaja

Enemmän kuin akateeminen kokemus

Kesäkoulu ei ole vain akateeminen oppimiskokemus, vaan myös tapa tutustua ihmisiin ympäri maailmaa ja tutustua uuteen maahan ja kulttuuriin. Aalto-yliopiston kesäkoulun opiskelijat pääsevät nauttimaan kesäisistä suomalaisista aktiviteeteista ja vierailemaan Helsingin alueen kiinnostavissa kohteissa kanssaopiskelijoiden kanssa. Kesäkoulun henkilökunta auttaa opiskelijoita luomalla hauskan ja toimivan vierailun Aalto-yliopistoon.

“Kurssin parasta antia oli tavata ihmisiä eri paikoista ja taustoista. Inspiroiduin heidän töistään ja keskusteluistamme. Oli niin kiinnostavaa jutella kaikille opiskelijoille, professoreille ja kurssihenkilökunnalle ja nähdä heidän omia projektejaan. Keskustelumme olivat minulle suuri inspiraation lähde, ja ne auttoivat minua saamaan uusia ideoita tuleviin projekteihini.

Luentojen ja laboratoriotyöskentelyn jälkeen menimme monesti Helsingin keskustaan metrolla ja vierailimme museoissa, kuten Kansallismuseossa, tai kiertelimme nähtävyyksiä. Kohokohtia olivat saunominen Helsingissä ja viikonlopun päiväretki Viron pääkaupunkiin Tallinnaan.” Natalie Wunder, Nordic Biomaterials Alumni 2022 ja projektipäällikkö Kelheim Fibresilla.

Poikkitieteellinen kurssitarjonta vuodelle 2023

Kanditason kesäkoulu 2023 sisältää kurssit pelisuunnittelusta, virtuaalitodellisuuden perusteista, itsensä johtamisesta, muutoksen johtamisesta ja kiertotaloudesta. Yhdistelemällä kursseja opiskelijat voivat toteuttaa omia oppimistavoitteitaan tai kokeilla itselleen uusia ja innostavia aiheita ensimmäistä kertaa.

Maisterivaiheen kurssit sisältävät paitsi Aalto-yliopiston kesäkoulun tutut suosikkikurssit Digital Business ja Nordic Biomaterials, myös upouuden Radical Creativity -kurssin. Jokainen maisterivaiheen kurssi sisältää kahden viikon intensiivijakson projektityön parissa, ja sitä tukevat luennot, workshopit ja aktiiviset keskustelut monimuotoisen osallistujajoukon kesken.

Aalto-yliopiston kesäkoulu on avoin kaikille ja kursseille hyväksytään opiskelijoita pitkin kevättä.

A group of undergradiate summer school students during a welcome event picnic on a summery day at Aalto University campus. The sun is shining and the group of students are sitting in on the grass in a park-like setting.

Kandidaattivaiheen kesäkurssit

Tarjoamme poikkitieteellisiä akateemisia kesäkursseja kandidaattivaiheen opiskelijoille.

Aalto-yliopiston kesäkoulu
Two Aalto University students laughing while experimenting or cooking on campus.

Maisterivaiheen kesäkurssit

Tarjoamme poikkitieteellisiä akateemisia kesäkursseja oppijoille, jotka ovat suorittaneet kandidaatintutkinnon.

Aalto-yliopiston kesäkoulu

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.