Aalto-yliopiston henkilöstöjohtajaksi nimitetty Riitta Silvennoinen

Silvennoinen aloittaa työnsä Aallossa helmikuussa.

KTM, MBA Riitta Silvennoinen on nimitetty Aalto-yliopiston henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.2.2018 alkaen. Hän vastaa henkilöstön osaamisen ja johtamisen kehittämisestä sekä henkilöstöprosessien johtamisesta.

Riitta Silvennoinen (s. 1966) toimii Nokian globaaleista henkilöstöprosesseista ja -käytännöstä vastaavana johtajana. Hän on ollut Nokian, Nokia Siemens Networksin ja Nokia Networksin palveluksessa monipuolisissa henkilöstöjohdon tehtävissä vuodesta 1997 alkaen. Sitä ennen hän työskenteli Helsingin kauppakorkeakoulun kansainvälisessä keskuksessa.

"Haluamme olla innostava työnantaja ja tarjota toimivat prosessit tukemaan ja kannustamaan henkilöstön hienoa työtä eri puolilla organisaatiota. Olemme kovenevassa kansainvälisessä kilpailussa ja Riitta Silvennoinen tuo meille tärkeää henkilöstöjohtamisen strategista osaamista ja kokemusta isoista monikulttuurisista organisaatioista. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi", rehtori Ilkka Niemelä sanoo.

"Aalto-yliopisto on alansa edelläkävijä Suomessa ja kansainvälisesti. On hienoa päästä mukaan tähän dynaamiseen ja innovatiiviseen yhteisöön ja osallistua sen kehittämiseen", Riitta Silvennoinen toteaa.

Lisätietoja:
Ilkka Niemelä, rehtori
puh.  050 452 4690 (assistentti Hely Kilpeläinen)

Riitta Silvennoinen
puh. 040 525 9257

Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun työelämäprofessori Iivo Vehviläinen ulkona metsässä.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taloustieteilijä: Vesivoiman luonnonvaravero toisi tuloja ja parantaisi ympäristön tilaa

Luonnonvaravero olisi keino ohjata ympäristönsuojelusta aiheutuvia kuluja niin, etteivät ne koituisi yksin sähkönkuluttajien kontolle.
Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Mediatiedotteet Julkaistu:

Hyvinvoivan tiimin jäsenet voivat olla miltei loppuunpalaneita – toisaalta huonosti voiva tiimi voi koostua hyvinvoivista yksilöistä

Uuden tutkimuksen mukaan hyvinvoivat tiimin jäsenet voivat muodostaa huonosti voivan tiimin, ja toisaalta hyvinvoivan tiimin jäsenet voivat olla miltei loppuunpalaneita. Tutkimustulokset on julkaistu äskettäin arvostetussa Journal of Organizational Behavior -lehdessä.