Aalto-yliopiston CEMS MIM -ohjelma nousi mitalisijoille

Haku uuteen Global Management -maisteriohjelmaan alkaa joulukuussa 2016.
Valmistuneet aaltolaiset 2015.

Aalto-yliopiston CEMS MIM (Master’s in Management) -ohjelma on viime vuoden opiskelijapalautteen perusteella arvioitu 3. parhaaksi ohjelmaksi kaikkiaan 29 CEMS-koulun vertailussa.

Verkoston parhaat pisteet Aalto-yliopisto sai saavutetuista oppimistuloksista. Opiskelijat antoivat erinomaiset arvosanat myös kaikille muille kyselyn kohdille, kuten kurssien, seminaarien ja projektitöiden ohjaukselle ja kokonaisuudelle sekä CEMS-ohjelman johtamiselle ja ohjelman henkilökunnan tarjoamalle palvelulle.

”CEMS-opiskelijoissa eli CEMSsareissa on positiivista energiaa ja heittäytymisen halua, ominaisuuksia, joihin opetustilanteiden hyvä vuorovaikutus perustuu. CEMS-yrityspartnereiden kanssa tehtävissä pienemmissä ja suuremmissa projekteissa opiskelijat tuottavat tuoreita ideoita ja tekevät tarkkoja huomioita, mikä innostaa yrityksiä jatkamaan yhteistyötä. Positiivinen spiraali kaiken kaikkiaan”, ohjelman akateeminen johtaja, Professor of Practice Rita Järventie-Thesleff pohtii menestyksen saloja ja kiittelee kollegoitaan.

CEMS MIM on tarjolla Aalto-yliopistossa jo kirjoilla oleville maisteriopiskelijoille ns. Crown-mallisena ohjelmana viimeisen kerran lukuvuonna 2017–2018. Tulevaisuudessa CEMS MIM on osa Global Management -maisteriohjelmaa, joka tulee korvaamaan nykymuotoisen CEMS MIM -ohjelman.

Haku ensimmäiseen Global Management -maisteriohjelmaan alkaa joulukuussa 2016

Uusi kaksivuotinen, 120 opintopisteen laajuinen Global Management -maisteriohjelma alkaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa lukuvuonna 2017–2018. Hakuaika ohjelmaan on ensimmäistä kertaa joulu-tammikuussa 2016–2017.

”Ohjelmaan valittavilla opiskelijoilla on ainutlaatuinen mahdollisuus yhdistää kaksi arvostettua koulutusta: suorittaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun myöntämä KTM-tutkinto sekä saada kansainvälisen johtamisen CEMS MIM (Master’s in International Management) -todistus”, Rita Järventie-Thesleff kertoo.

Global Management -maisteriohjelma koostuu CEMS MIM -opinnoista ja erikoistumislinjasta, joita ovat laskentatoimi, yritysviestintä, yrittäjyys ja innovaatiojohtaminen, rahoitus, johtaminen ja kansainvälinen liiketoiminta, markkinointi ja strategia.

CEMS-ohjelma on ollut jatkuvasti kehityksen aallon harjalla

Maailman johtavien kauppakorkeakoulujen ja suuryritysten muodostama CEMS-yhteisö (the Global Alliance in Management Education) on perustettu vuonna 1988 ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on ollut sen ainoa suomalainen jäsenkoulu vuodesta 1998 alkaen. Yhteisössä on kaikkiaan 30 jäsenyliopistoa, 74 kansainvälistä yritysjäsentä sekä 4 yhteiskunnallista jäsentä (social partners). Suomalaisina yritysjäseninä ovat mukana KONE ja Nokia.

Ohjelma on kehittynyt jatkuvasti lähes 30-vuotisen olemassaolonsa ajan. Tämä on ollut mahdollista, koska verkostoon kuuluvien yliopistojen professorit ovat antaneet ohjelmalle korkeatasoisen tutkimus- ja opetuspanoksen. 70 yritysjäsentä ja 4 yhteiskunnallista jäsentä ovat puolestaan kertoneet, mistä tiedoista ja taidoista opiskelijat hyötyvät työelämässä, ja tarjonneet opiskelijoille yritysprojekteja, harjoittelujaksoja ja vierailuluentoja. Erinomaiset, kansainväliset opiskelijat ovat tarttuneet ohjelman tarjoamiin mahdollisuuksiin ja sijoittuneet työelämään nopeasti valmistumisensa jälkeen.

Lisätietoja:
Global Management -maisteriohjelma

CEMS-ohjelmapäällikkö Arja Sahlberg (vas.), CEMS-ohjelman akateeminen johtaja Rita Järventie-Thesleff ja CEMS-ohjelmapäällikkö Liisa Kotilainen. Kuva: Kenny Ronkainen.

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.