Uutiset

Aalto-yliopistolla vietettiin Finavian uuden nimikkosalin avajaisia vapun kynnyksellä

Nimikkosalilla tarkoitetaan salia, joka on nimetty joko yrityksen tai yhteisön mukaan.
Kauppakorkeakoulun tuoreen Premium Partnerin Finavian nimikkosalin avajaiset 29. huhtikuuta. Tarjolla vapun kunniaksi simaa ja munkkeja.
Tilaisuuden tarjoiluissa näkyi lähestyvä vappu. Tarjolla oli muun muassa simaa ja munkkeja.

Aalto-yliopistolla vietettiin Kauppakorkeakoulun tuoreen Premium Partnerin Finavian nimikkosalin avajaisia vappuisissa tunnelmissa maanantaina 29. huhtikuuta. Tapahtumaan osallistui Aalto-yliopiston alumneja Finavialta ja muita finavialaisia, jotka kertoivat muun muassa Finavian tarjoamista uramahdollisuuksista.

”Tapahtumassa oli mukava kuhina ja opiskelijat esittivät tiukkoja kysymyksiä – niin kuin pitääkin! Olemme olleet Kauppakorkeakoulun yhteistyökumppani tammikuusta 2019 alkaen ja tavoitteemme on tehdä Finaviaa tutuksi Aallon opiskelijoiden keskuudessa”, kertoi Finavian HR Partner Sari Karjalainen.

Vastuullisuus lähellä opiskelijoiden sydäntä

Opiskelijat olivat kiinnostuneita Finavialla tarjolla olevista työtehtävistä ja finavialaisten koulutustaustoista, mutta keskustelua käytiin myös muun muassa hiilineutraaliudesta ja vastuullisuudesta.

Tapahtumassa opiskelijat saivat tehtäväkseen selvittää kyselyn avulla muun muassa, kuinka monta muovipulloa tarvitaan 500 uusiutuvasta materiaalista valmistetun työvaatteen tekemiseen. Pääpalkintona visassa oli lentoasemakierros kymmenelle onnekkaalle.

Nimikkosalit keino tukea opetusta sekä työnantajamielikuvaa

Nimikkosalitoiminnalla on Kauppakorkeakoulussa pitkät perinteet. Tällä hetkellä kymmenellä Kauppakorkeakoulun Premium Partnerilla on oma nimikkosalinsa Kandidaattikeskuksessa osoitteessa Otakaari 1. Lisäksi säätiöillä ja rahastoilla on nimettyjä opetustiloja Kauppakorkeakoulun uudessa rakennuksessa osoitteessa Ekonominaukio 1.

Omalla nimikkosalilla yritykset ja yhteisöt pystyvät ennen kaikkea tukemaan opiskelijoita ja opetusta myötävaikuttamalla opetustilojen laadukkuuteen ja viihtyvyyteen. Samalla nimikkosali on yksi näkyvä osa yrityksen työnantajakuvan rakentamista opiskelijoiden keskuudessa.  

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Ulkoiset suhteet, Kauppakorkeakoulu
+358 50 590 5620
anne.salonvaara@aalto.fi

Tietoa nimikkosaleista 

  • Päivitetty:
  • Julkaistu:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Colourful general image promoting Aalto Creatives pre-incubator programme
Kampus, Yhteistyö Julkaistu:

Haku Aalto-yliopiston luovien alojen esihautomoon on auki: Aalto Creatives -ohjelma alkaa maaliskuussa 2026

Tervetuloa ohjelman infotilaisuuteen tiistaina 20.1.2026. Tapahtumassa esitellään esihautomo-ohjelma sekä kuullaan ohjelmaan osallistuneiden tiimien yrittäjyystarinoita. Ohjelmasta kiinnostuneilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja tavata Aalto Creatives -tiimi.
Sanna Suoranta
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Sanna Suoranta valittu tietotekniikan laitoksen vuoden opettajaksi 2025

Vuoden opettaja julkistettiin laitoskouksessa tiistaina 9. joulukuuta 2025.
Aalto Global Impact in Kenya
Opinnot Julkaistu:

Industry project -kurssi on IDBM-maisteriohjelman ytimessä

Poikkitieteinen maisteriohjelma International Design Business Management (IDBM) täyttää tänä vuonna 30 vuotta.
Professor Taija Turunen
Opinnot Julkaistu:

Vastuu ja vaikuttavuus on Kauppatieteiden kandidaattiohjelman uusi pääaine

”Autan kuvittelemaan, minne ”parempi liiketoiminta, parempi yhteiskunta” voisi viedä, kun uteliaisuus näyttää tietä”, sanoo professori Taija Turunen.