Aalto-yliopisto menestyi pohjoismaisten yliopistojen kauppatieteellisen tutkimuksen vertailussa

Markkinoinnin tutkimuksessa Aalto oli Pohjoismaiden paras.

Hankkeessa selvitettiin kauppatieteellisen ja taloustieteellisen tutkimustoiminnan kehitystä ja nykytilaa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Tutkimuksessa vertailtiin arvostetuimmissa tiedelehdissä vuosina 2005–2015 julkaistujen vertaisarvioitujen artikkeleiden lukumääriä eri Pohjoismaiden ja pohjoismaisten yliopistojen välillä. Yksittäisiä kauppatieteiden osa-alueita tarkasteltaessa Aalto menestyi erityisen hyvin markkinoinnin tutkimuksessa, jossa se oli julkaisumäärien perusteella Pohjoismaiden johtava tutkimusyksikkö.

Tutkimuksen tulokset myös osoittavat, että suomalaisten yliopistojen julkaisumäärät johtavissa tiedelehdissä ovat kasvaneet muita Pohjoismaita nopeammin viime vuosien aikana. Yleisesti ottaen kaikki Pohjoismaat ovat onnistuneet tehostamaan tutkimustoimintaansa merkittävästi suhteessa muuhun maailmaan.

– Kokonaisuutena tarkastellen suomalaisilla yliopistoilla menee hyvin kauppatieteissä ja kehitystrendi näyttää olevan oikean suuntainen suhteessa muihin Pohjoismaihin, kertoo professori Sami Vähämaa Vaasan yliopistosta, jossa tutkimus tehtiin.

Tutkimustulokset julkaistaan Nordic Journal of Business -tiedelehdessä.

Lisätietoja:

Suomalaiset kauppakorkeakoulut pohjoismaista kärkitasoa (uva.fi)

Otsikkoa ja ingressiä editoitu 12.1.

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.