Aalto Talent Expo -messut olivat menestys

”Nyt täytyy sanoa, että hyvä Aalto! Parhaat messut pitkästä aikaa, mielettömiä opiskelijoita!”
Aalto Talent Expo 2019. Kuva: Rasmus Karppinen
Kuva: Aalto-yliopisto / Rasmus Karppinen

Ensimmäiset kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille suunnatut rekrytointimessut täyttivät Otahallin lokakuun lopulla, kun 4 000 Aallon opiskelijaa ja 140 työnantajaa kohtasivat Aalto Talent Expossa.

Tapahtuma itsessään oli ainutlaatuinen, sillä ensimmäistä kertaa Aallon historiassa messut oli kohdennettu kaikille Aalto-yliopiston eri alojen opiskelijoille.

”Olemme todella iloisia, että sekä opiskelijat että myös työnantajat ottivat uudet messut näin hyvin vastaan ja palaute oli positiivisen rakentavaa”, kertoo messutiimiä luotsannut Annemari Rautio.

Uutta mahdollisuus kohdennettuun ennakkomarkkinointiin

Aalto Talent Expossa pilotoitiin niin ikään ensimmäistä kertaa messuhistoriassa uudenlaista verkkosovellusta, joka mahdollisti työnantajien ja opiskelijoiden kohtaamisen jo ennen varsinaista messupäivää. JobTeaser-verkkosovelluksen avulla näytteilleasettajat pystyivät kohdentamaan messumarkkinointiaan haluamilleen opiskelijaryhmille ja opiskelijat valitsivat tapaamiset niiden työnantajien kanssa, joiden tiesivät olevan kiinnostuneita juuri heistä.

”Työnantajilta saadun palautteen mukaan JobTeaser osoittautui sen verran toimivaksi ja hyödylliseksi, että tulemme jatkamaan sen käyttöä pienin parannuksin hyvin todennäköisesti myös ensi vuonna”, Rautio paljastaa.

”Hienoa, että etukäteen sai julkaista tietoa osallistumisestamme JobTeaserissa. Monet olivat niihin käyneet tutustumassa jo ennen messuja”, kiteytti eräs messuille osallistunut työnantaja.

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset hyvin edustettuina messuilla

Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä jokainen oli edustettuna Aalto Talent Expossa. Useilla oli joko trainee-ohjelmien haku alkamassa heti alkuvuodesta, osa taas kertoi tulleensa rekrytoimaan jo tulevia kesätyöntekijöitä.

Hienoa oli myös huomata, että tänä vuonna lopputyöpaikkoja tarjottiin aiempia vuosia enemmän. Esimerkiksi Finavian ja K-ryhmän ständeillä opiskelijat pääsivät keskustelemaan väylistä, joiden kautta lopputyötoimeksianto olisi mahdollinen.

Toinen merkittävä painotus oli työnantajan arvojen vahva esilletuonti ständeillä. Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä mm. Alma Media kertoi ottaneensa käyttöön Tunto-palvelun, joka toimii työhyvinvoinnin tukena työpaikalla. Elisa taas painotti paikkariippumattoman työn merkitystä. ”Meillä tehdään vuosittain noin 72h töitä etänä/henkilö”, kertoi Emilie Sohlström Elisan HR:stä.

”Tosi hyvin järjestetyt messut! Ainakin meidän yrityksen kannalta toimi hyvin, että kaikilla Aallon kouluilla oli yhteiset messut tänä vuonna – saimme tavoitettua tehokkaasti samalla kertaa Kauppiksen ja tekniikan puolen opiskelijoita, jotka ovat molemmat tärkeitä kohderyhmiä meille. Opiskelijoita riitti ständillä koko messujen ajan ja kohtaamiset olivat miellyttäviä. Oli mukava huomata, että opiskelijat olivat aidosti kiinnostuneitanäytteilleasettajista ja olivat valmistautuneet kohtaamisiin. Kiitos vielä kaikille messuja järjestäneille!”

Lisätietoa: Aalto Talent Expo

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: