Uutiset

Aalto Talent Expo -messut olivat menestys

”Nyt täytyy sanoa, että hyvä Aalto! Parhaat messut pitkästä aikaa, mielettömiä opiskelijoita!”
Aalto Talent Expo 2019. Kuva: Rasmus Karppinen
Kuva: Aalto-yliopisto / Rasmus Karppinen

Ensimmäiset kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille suunnatut rekrytointimessut täyttivät Otahallin lokakuun lopulla, kun 4 000 Aallon opiskelijaa ja 140 työnantajaa kohtasivat Aalto Talent Expossa.

Tapahtuma itsessään oli ainutlaatuinen, sillä ensimmäistä kertaa Aallon historiassa messut oli kohdennettu kaikille Aalto-yliopiston eri alojen opiskelijoille.

”Olemme todella iloisia, että sekä opiskelijat että myös työnantajat ottivat uudet messut näin hyvin vastaan ja palaute oli positiivisen rakentavaa”, kertoo messutiimiä luotsannut Annemari Rautio.

Uutta mahdollisuus kohdennettuun ennakkomarkkinointiin

Aalto Talent Expossa pilotoitiin niin ikään ensimmäistä kertaa messuhistoriassa uudenlaista verkkosovellusta, joka mahdollisti työnantajien ja opiskelijoiden kohtaamisen jo ennen varsinaista messupäivää. JobTeaser-verkkosovelluksen avulla näytteilleasettajat pystyivät kohdentamaan messumarkkinointiaan haluamilleen opiskelijaryhmille ja opiskelijat valitsivat tapaamiset niiden työnantajien kanssa, joiden tiesivät olevan kiinnostuneita juuri heistä.

”Työnantajilta saadun palautteen mukaan JobTeaser osoittautui sen verran toimivaksi ja hyödylliseksi, että tulemme jatkamaan sen käyttöä pienin parannuksin hyvin todennäköisesti myös ensi vuonna”, Rautio paljastaa.

”Hienoa, että etukäteen sai julkaista tietoa osallistumisestamme JobTeaserissa. Monet olivat niihin käyneet tutustumassa jo ennen messuja”, kiteytti eräs messuille osallistunut työnantaja.

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset hyvin edustettuina messuilla

Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä jokainen oli edustettuna Aalto Talent Expossa. Useilla oli joko trainee-ohjelmien haku alkamassa heti alkuvuodesta, osa taas kertoi tulleensa rekrytoimaan jo tulevia kesätyöntekijöitä.

Hienoa oli myös huomata, että tänä vuonna lopputyöpaikkoja tarjottiin aiempia vuosia enemmän. Esimerkiksi Finavian ja K-ryhmän ständeillä opiskelijat pääsivät keskustelemaan väylistä, joiden kautta lopputyötoimeksianto olisi mahdollinen.

Toinen merkittävä painotus oli työnantajan arvojen vahva esilletuonti ständeillä. Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä mm. Alma Media kertoi ottaneensa käyttöön Tunto-palvelun, joka toimii työhyvinvoinnin tukena työpaikalla. Elisa taas painotti paikkariippumattoman työn merkitystä. ”Meillä tehdään vuosittain noin 72h töitä etänä/henkilö”, kertoi Emilie Sohlström Elisan HR:stä.

”Tosi hyvin järjestetyt messut! Ainakin meidän yrityksen kannalta toimi hyvin, että kaikilla Aallon kouluilla oli yhteiset messut tänä vuonna – saimme tavoitettua tehokkaasti samalla kertaa Kauppiksen ja tekniikan puolen opiskelijoita, jotka ovat molemmat tärkeitä kohderyhmiä meille. Opiskelijoita riitti ständillä koko messujen ajan ja kohtaamiset olivat miellyttäviä. Oli mukava huomata, että opiskelijat olivat aidosti kiinnostuneita näytteilleasettajista ja olivat valmistautuneet kohtaamisiin. Kiitos vielä kaikille messuja järjestäneille!”

Lisätietoa: Aalto Talent Expo

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Students participate in virtual teamwork
Yhteistyö, Poikkeustilanteet, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

UNITE! -verkoston opiskelijat osallistuivat virtuaalivaihtoon Aalto-yliopiston kesäkoulussa

Aalto-yliopiston kesäkoulu avasi kurssitarjontansa UNITE! -verkoston opiskelijoille lyhytkestoisten vaihtojen pilottina. Kymmenen UNITE! -opiskelijaa osallistui Digital Business Master Class -kesäkurssille.
Ulkokuva Kauppakorkeakoulusta. Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

”Tunsin oloni tervetulleeksi, vaikka en olekaan fyysisesti kampuksella” – uudet Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijat pääsivät verkostoitumaan alumnien kanssa etänä

Kauppakorkeakoulun alumnit sekä uudet maisteriopiskelijat kokoontuivat yhteen verkostoitumaan Zoom-alustalla. Alumnit tarjosivat hyödyllisiä vinkkejä maisteriopintoihin, uraan sekä työllistymiseen.
Projektitiimi Suomalaisen Työn Liitolle
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijatiimi tutki nuorten kuluttamista, suomalaisuutta ja työtä

Suomalaisen Työn Liitolle tehty projekti tarjosi opiskelijoille monipuolisen oppimiskokemuksen.
Dekaani Kristiina Kruus ja professori Jouni Paltakari koulun edessä kasvomaskien kanssa.
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

UPM luovuttaa Kemian tekniikan korkeakoululle 10 000 kirurgista kasvosuojainta

UPM on ollut aktiivisesti mukana Covid19-epidemiaan liittyvien kasvosuojainten hankinnassa, ja luovuttanut niitä myös yleishyödyllisiin tarkoituksiin.