Aalto Startup Center nousi maailman kolmen parhaan yliopistojen yrityskiihdyttämön joukkoon

UBI Globalin selvityksessä vertailtiin maailman parhaita hautomoita ja kiihdyttämöitä.
SLUSH 2019

Aalto-yliopiston Startup Center kuuluu maailman yliopistojen yhteydessä toimivien yrityskiihdyttämöiden parhaimmistoon tuoreen UBI Global -yrityksen vertailun mukaan. Startup Centerin vahvuuksiksi todettiin asiakaslähtöisyys, paikallinen ekosysteemi ja yleinen houkuttelevuus.

UBI Globalin World Benchmark Study -selvitys mittaa kiihdyttämöiden ja hautomoiden tuloksia ja vaikuttavuutta. Kolme maailman parhaaksi arvioitua olivat Aalto-yliopiston lisäksi belgialainen yliopistojen yhteydessä toimiva Imec sekä meksikolainen Red de Incubadoras de la Universidad del Valle de México.

”UBI:n upea tunnustus osoittaa, että meitä arvostetaan yrittäjyysyhteisössä niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Startup Center on toiminut nyt 25 vuotta ja ollut mukana lukuisten startupien menestystarinassa. Olemme luoneet ainutlaatuisia palveluita tukemaan tutkimuksesta syntyvien ideoiden etenemistä varhaisen vaiheen startup-yrityksiksi”, sanoo Aalto-yliopiston vararehtori Janne Laine.

“Olemme tutkineet näitä organisaatioita tarkan ja kattavan analyysin avulla. Hautomoiden ja kiihdyttämöiden kansainvälisessä toimintaympäristössä on monenlaisia haasteita ja mahdollisuuksia, ja tutkimuksemme asetelma heijastelee niitä”, kertoo UBI Globalin tutkimusjohtaja Joshuah Sowah.

Aalto Startup Center on hybridiyrityskiihdyttämö korkeintaan kolmen vuoden ikäisille ja erityisesti teknologian alan startup-yrityksille. Kiihdyttämö hyödyntää Aalto-yliopiston tarjoamaa poikkitieteellistä osaamista muotoilusta, liiketoiminnasta ja teknologiasta sekä yliopiston osaamista ja verkostoja. Mukana on yrityksiä sekä Aallosta että sen ulkopuolelta ja kiihdyttämössä luodaan liiketoiminta myös tutkimukseen perustuvista projekteista. Tällä hetkellä Aalto Startup Centerissä on noin 40 yritystä, joista 10 toimii avaruusteknologiaan erikoistuneen Esa BIC Finlandin alla. Aalto Startup Centerin toimitilat sijaitsevat Espoon Otaniemessä.

UBI Global on ruotsalainen yritys ja yhteisö, joka tarjoaa startup-seuranta- ja matchmaking-, benchmarking- ja tutkimuspalveluita yrityksille ja yrityshautomo-ohjelmille. UBI Global on erikoistunut yrityshautomoiden kartoittamiseen ja esittelyyn yli 1200 jäsenen yrityshautomon ja kiihdyttämöverkoston kautta, joka ulottuu yli 90 maahan ympäri maailmaa.

Marika Paakkala

Päällikkö, Start Up Center

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.