Aalto on sijalla 37 Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa

Ranking-tulos on yhteenveto eri FT-rankingien tuloksista.
Aalto's FT ranking was 37 among European business schools

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui sijalle 37 Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2020 -rankingissa. Rankingissa listataan 90 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua.

Tämä on 17. vuotuinen eurooppalaisten kauppakorkeakoulujen FT-ranking eli FT European Business School 2020 -ranking, jonka tulos on yhteenveto eri FT-rankingien tuloksista.

Kauppakorkeakoulun osalta kolmannes sijoituksesta perustuu maisteriohjelmamme rankingiin ja kaksi kolmasosaa Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) ohjelmien rankingeihin. Niiden kauppakorkeakoulujen osalta, jotka tarjoavat MBA-ohjelmaa, myös kyseisen ohjelman ranking huomioidaan tässä koosterankingissa.

Tämä tuore ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös organisaation monimuotoisuutta ja kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi myös Hanken Svenska handelshögskolan sijalla 75.

Financial Times European Business School 2019 -ranking julkaistiin 7.12.2020.

LisätietojaEuropean Business Schools Rankings 2020 (rankings.ft.com)

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.