Aalto on sijalla 34 Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa

Ranking-tulos on yhteenveto eri FT-rankingien tuloksista.
FT European business schools 2019 ranking

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui viimevuotiseen tapaan sijalle 34 Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2019 -rankingissa. Rankingissa listataan 95 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on kolmanneksi paras pohjoismainen kauppakorkeakoulu.

Tämä on 16. vuotuinen eurooppalaisten kauppakorkeakoulujen FT-ranking eli FT European Business School 2019 -ranking, jonka tulos on yhteenveto eri FT-rankingien tuloksista. Kauppakorkeakoulun osalta kolmannes sijoituksesta perustuu maisteriohjelmamme rankingiin ja kaksi kolmasosaa Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) ohjelmien rankingeihin. Niiden kauppakorkeakoulujen osalta, jotka tarjoavat MBA-ohjelmaa, myös kyseisen ohjelman ranking huomioidaan tässä koosterankingissa.

Tämä tuore ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös organisaation monimuotoisuutta ja kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi myös Hanken Svenska handelshögskolan sijalla 79.

Financial Times European Business School 2019 -ranking julkaistiin 9.12.2019.

LisätietojaEuropean Business Schools Rankings 2019 (rankings.ft.com)

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: