Aalto kipusi ykköseksi alle 25-vuotiaiden arvostuksessa

Aalto-yliopisto nousi tuoreessa Taloustutkimuksen bränditutkimuksessa Suomen yliopistoista ensimmäiselle sijalle alle 25-vuotiaiden nuorten mielikuvissa. Yliopistolle annettu kokonaisarvosana oli 8,62 asteikolla 4–10 (viime vuonna 8,38). Aalto oli myös tunnetuin Suomen yliopistoista.
Tutkimuksessa selvitettiin yliopistoihin liitettyjä mielikuvatekijöitä yhdeksällä väittämällä. Aalto-yliopisto sijoittui yliopistoista ensimmäiseksi niistä seitsemässä: tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla, maine opiskelupaikkana on hyvä, opetus on tasokasta, tarjoaa kansainvälisiä mahdollisuuksia, erottuu edukseen muista korkeakouluista, näkyy myönteisesti mediassa/sosiaalisessa mediassa ja www-sivuilta saa hyödyllistä tietoa.
Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä, johon vastasi noin 2700 iältään alle 25-vuotiasta suomalaista helmi–maaliskuussa 2021. Tänä vuonna tutkimuksen vastaajajoukon ikä muuttui aiemmista vuosista, jolloin on tutkittu alle 30-vuotiaita.
Lue lisää uutisia

Unite-yliopistoverkosto saa Euroopan komissiolta 14,4 miljoonan euron lisärahoituksen
Euroopan komissio myönsi lisärahoituksen Uniten ehdotukselle toimia teknologian ja innovaatioiden veturina vihreän ja digitaalisen Euroopan edistämisessä.
Kaikille Aallon opiskelijoille tarjolla sukupuolentutkimuksen opintoja
Hilma-verkosto tarjoaa kursseja opiskelijoille ja koulutusta opettajille.
Juokse tai kävele - ilmoittaudu nyt Aalto-kympille 17.9.2022
Lähde mukaan Aalto-kympille ja ota kollega mukaan!