Aalto Executive MBA nousi 15 sijaa Financial Timesin vertailussa

Aalto EE:n liikkeenjohdon valmennus jatkaa nousuaan maailman arvostetuimmassa top 100 -vertailussa.

Kokeneelle liikkeenjohdolle suunnattu ohjelma ylsi sijalle 61, mikä on 15 askelta edellisvuotta parempi. Nousun merkitystä korostaa se, että maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan vertailussa. Aalto EMBA on listalla jälleen ainoana suomalaisen yliopiston tarjoamana ohjelmana.

Ohjelman sijoituksen selkeään nousuun vaikutti erityisesti kokeneen osallistujajoukon nousujohteinen urakehitys valmistumisen jälkeen. Tätä voidaan pitää merkkinä ohjelman vaikuttavuudesta.

”Kaikki pohjoismaiden ohjelmat paransivat asemiaan hienosti. Oma kehityksemme oli erityisen ilahduttavaa, koska se ei perustu yhdenkään markkinamme noususuhdanteeseen vaan kertoo aidosti ohjelman vaikuttavuudesta ja laadusta. Kaikkein keskeisintä on juuri anti osallistujille. Se realisoituu konkreettisesti verkostojen, urapolkujen ja ansiokehityksen muodossa. Lopulta merkityksellisintä on kuitenkin itseymmärryksen lisääntyminen ja omakuvan vahvistuminen”, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, Professor of Practice Pekka Mattila.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan 16 eri osa-aluetta, kuten ohjelman osallistujien moninaisia taustoja ja valmentajien pätevyystasoa sekä osallistujien urakehitystä, palkkatasoa ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista

Aalto EMBA:n vahvuutena on kansainvälisyys. Seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on monimuotoisuudessan maailman kärkeä. Muun muassa naisosallistujien määrällä ylsimme kahdeksanneksi koko maailmassa”, kertoo Aalto EE:n MBA-ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki

Kansainvälisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat edelleen kärkipaikkoja: sijoille yksi ja kolme nostettiin yhdistelmät Kellogg (USA) ja Hong Kong UST Business School sekä HEC Paris, London School of Economics ja Stern School of Business (New York University). Tällä kertaa toiseksi ylsi omin avuin kiinalainen Tsinghua University.

FT Ranking perustuu osallistujien suoraan lehdelle antamiin arvioihin ja tietoihin sekä yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet johtajat.

Pekka Mattila
Toimitusjohtaja, professor of practice
Puhelin: 040 738 7221

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
Puhelin: 050 463 3364

Aalto University Executive Education Oy
Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Course work for Smart Wearables

Smart Wearables -kurssit opettavat opiskelijoille insinööri- ja muotoilutaitoja

Smart Wearables -kurssien monialaisissa tiimeissä syntyy uskomattoman luovia projekteja, joiden parissa eri alojen opiskelijat pääsevät oppimaan toisiltaan.
Kuva opiskelijoista juttelemassa

Tauolta tutkintoon - Back on track –työpajasarja 8.10. & 29.10.2024

Aallon opintopsykologit ja opinto-ohjaaja järjestävät kahden kerran mittaisen workshopsarjan opintoihin palaaville tai viimeisen vuoden aikana hyvin vähän opiskelleille syksyllä 2024 englanniksi.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuun orientaatiopäiville!
Kuvassa Lotta Heinonen ja Jenni Kaiponen poseeraavat kameralle kaupunkiympäristössä.

Aallossa uskaltaa unelmoida

Siirtohaun kautta Kauppakorkeakouluun tulleet Lotta Heinonen ja Jenni Kaiponen arvostavat Aallossa erityisesti motivoivaa ilmapiiriä, tasokasta opetusta, aktiivista opiskelijayhteisöä ja kansainvälisyyttä. Vuonna 2024 siirtohaku järjestetään 2.-16.5.