Aalto EE tarjoaa johdon valmennuksia Iranissa

Ensimmäinen kansainvälisesti akkreditoitu Executive MBA -ohjelma alkanut Teheranissa
Kuva: Mani Lotfizadeh

Aalto Executive Education Oy:n uusi avaus on merkittävä virstanpylväs sekä iranilaisen johtamisosaamisen kehittämiselle että Aalto EE:n kasvustrategialle, jossa Lähi-itä ja Aasian markkinat ovat avainroolissa Itämeren alueen rinnalla. Aalto Executive MBA on käynnissä nyt seitsemässä maassa.

Koulutustoiminta ei ole kuulunut Iraniin kohdistettuihin kansainvälisiin pakotteisiin. Viime aikoina Iranin ylin johto on pitänyt tärkeänä kansainvälisten akateemisten suhteiden lisäämistä. Merkit maan avautumisesta ovat lupaavia vientimahdollisuuksien kannalta.

Iranissa on merkittävä markkinapotentiaali myös liikkeenjohdon valmennukselle. Vaikka maan lähes 80-miljoonainen väestö on korkeasti koulutettua, etenkin insinööri- ja luonnontieteissä, Iranista on tähän asti puuttunut kansainvälisen tason johtamiskoulutus. Nyt käynnistynyt ohjelma toteutetaan vuonna 2007 perustetun paikallisen yhteistyökumppanin, Iranian Business Schoolin (IBS) kanssa.

-Tähän asti korkeatasoisinta kaupallista koulutusta Iranissa on jouduttu hakemaan huippuyliopistoista maailmalta. Nyt voimme yhdessä IBS:n kanssa tuoda kaikki kansainväliset laatukriteerit täyttävän valmennuksen Teheraniin, toteaa Aalto University Executive Educationin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

-Suomen suurlähetystön näkökulmasta Aalto EE:n ja IBS:n yhteistyö on tärkeä avaus maidemme välisissä suhteissa. Iranissa samoin kuin Suomessa kiinnitetään paljon huomiota koulutukseen ja koulutuksen taso on perinteisesti korkea. Ilahduttavaa on ollut havaita erityisesti iranilaisten naisjohtajien laaja kiinnostus Aalto Executive MBA-ohjelmaa kohtaan, sanoo Suomen Iranin suurlähettiläs Harri Kämäräinen.

Aalto University Executive Educationin tavoitteena on myös tarjota suomalaisille yrityksille mahdollisuuksia perehtyä Iranin avautuvaan, kehittyvään ja lukuisia liiketoimintamahdollisuuksia tarjoavaan markkinaan sekä luoda kontakteja paikallisiin yrityksiin, yhteisöihin ja liikkeenjohtoon. Ensimmäinen ns. Deep Dive -ohjelma Teheraniin järjestetään keväällä 2015.

Aalto Executive MBA on kokeneille johtajille räätälöity koulutusohjelma, joka keskittyy strategisen ajattelun ja toiminnan kehittämiseen sekä uuden ajan johtajuuden haasteisiin. Tällä viikolla Teheranissa käynnistyneessä ohjelmassa aloittaa kaksi vuotta kestävän, työn ohella tehtävän opiskelun 27 iranilaista liikkeenjohtajaa, joista noin 30 prosenttia on naisia. Kansainvälisen Financial Times -lehden tekemisen arvioiden mukaan Aalto Executive MBA -ohjelma ollut sadan maailman parhaan EMBA-ohjelman joukossa jo useita vuosia.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.