Aalto 10 km & 5 km -liikuntatapahtuma peruttu

Kaikkien tapahtumien järjestämistä on hyvä harkita tarkasti, jotta kampuksella opiskelu ja työskentely voivat jatkua turvallisesti.

Aalto 10 km & 5 km -liikuntatapahtuma perutaan. Tapahtuman oli määrä toteutua 20. syyskuuta. Tapahtumaan ilmoittautuneita on yli 1000. Vaikka kyse on ulkoilmatapahtumasta, suurten ihmisjoukkojen kohdatessa tartunta- ja altistumisriski kasvaa.

Epävarman koronatilanteen vuoksi yliopistossa on voimassa suositus tilaisuuksien, tapahtumien ja näyttelyiden järjestämisestä toistaiseksi etäjärjestelyin. Jotta kampuksella voi todetuista koronavirustartunnoista huolimatta opiskella, tutkia ja työskennellä turvallisesti, tulee niin henkilöstön kuin opiskelijoiden tapahtumien järjestämistä harkita tarkkaan.

”Aalto-kymppi on perinteinen henkilöstön, opiskelijat ja alumnit yhdistävä upea tapahtuma. Nyt ei ole kuitenkaan hyvä aika järjestää isoja kokoontumisia, vaan ottaa vastuuta sekä omasta että muiden turvallisuudesta ja terveydestä”, sanoo henkilöstöjohtaja Riitta Silvennoinen.

Tapahtuman vastaava järjestäjä Espoo Rantamaraton ohjeistaa ilmoittautuneita peruutukseen liittyvistä yksityiskohdista.

Kuvituskuva, jossa kirkkain värein piirretty tyttö katsoo graafista kuviota.

Suomen kaksivuotisen esiopetuskokeilun toteutus voi toimia mallina maailmalle

Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu on erinomainen esimerkki siitä, miten hallitukset voivat ennakoida ja testata politiikkaansa ennen sen laajamittaista käyttöönottoa. Suomi on kokeiluille mitä otollisin paikka.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.
AllWell SQ
Yliopisto Julkaistu:

Vuoden 2024 AllWell?-kyselyyn vastasi 36 % kohderyhmästä

Kysely lähetettiin Aalto-yliopiston toisen vuoden kandiopiskelijoille ja ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille.
Risto Ilmoniemi, kuva: Hayley Le

Risto Ilmoniemi: Tärkeintä on luottamus siihen, että muut tiimissä ovat tukena ja auttavat tarvittaessa

"Olen monta kertaa ajatellut, että nyt minä kyllä lopetan koko homman: tästä ei tule mitään. Mutta toivun nopeasti: usein jo seuraavana päivänä optimismi saa vallan."