Aallon perhepäivä tarjoaa elämyksiä Antarktikselta avaruuteen

Aalto-yliopisto järjestää henkilökunnalle ja alumneille sekä heidän läheisilleen perhepäivän 10.9. Otaniemen kampuksella. Päivän aikana on mahdollista tutustua Aallon ajankohtaisiin projekteihin ja saavutuksiin ja osallistua lukuisiin aktiviteetteihin.
ELEC Family Day 2019
Family Day 2019 demo

Henkilökunnan järjestämässä Aallon perhepäivässä on tarjolla monipuolisesti ohjelmaa tieteen, taiteen ja tekniikan parissa. Kaikille ilmainen tapahtuma levittäytyy ympäri Otaniemen kampusta Väreeltä kauppakorkeakoulun kautta Maarintie 8 aulaan asti.

Jokaiselle jotakin

Päivän ohjelma koostuu kymmenistä eri aktiviteeteista, luennoista ja demonstraatioista. Ohjelmaa on tarjolla kaiken ikäisille. Esimerkiksi perheen pienimmät pääsevät seuraamaan Tutkija Piin tiedetemppuja ja ajamaan minitesloilla. Aikuiset voivat kokeilla sähköautojen, -pyörien ja -skoottereiden ajoa. Koko perhe voi opetella piirtämään kuin insinööri, kilpailemaan yhdessä vaahtokarkkihaasteessa tai toisiaan vastaan autoratakisassa.

Jukka Tuhkurin Antarktiksen matkakertomus vie kuulijat arktiselle merelle ja vierailu Aalto Ice and Wave Tankissa opettaa, miten jäätä tehdään ja tutkitaan. Aalto Satellite Labissa voi käydä tutustumassa Aallon satelliitteihin ja tehdä virtuaalimatkan avaruuteen.

Aallon perhepäivässä voi myös tutustua Designs for a Cooler Planet -näyttelyyn, joka koostuu yli 20 projektista. Tutkimuksen ja muotoilun yhteistyönä syntynyt tiede- ja muotoilunäyttely osoittaa, että kestävä tulevaisuus on muutakin kuin kompromisseja.

Voit myös tuoda tapahtumaan vanhat kännykät ja tabletit sekä käyttökelvottomat tekstiilit kierrätykseen.

Laita 10. syyskuuta muistiin ja tule viettämään ikimuistoinen päivä Aallon kampuksella!

Tapahtuma alkaa klo 10:00 ja päättyy klo 16:00. Päivän aikana voi ostaa lounasta ja pientä purtavaa Food & Co -ravintolasta ja muista ostoskeskus A Blocin ravintoloista.

Nähdäksesi koko ohjelman ja kaikki tapahtumapaikat sekä kuvaukset, lataa Eventos-sovellus (pinkoodi 2076).

Lisätietoa tapahtumasta löydät täältä: aalto.fi/fi/tapahtumat/aalto-yliopiston-perhepaiva

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: