5G on muutakin kuin vain nopeutta

Tervetuloa mukaan syksyn 2021 Internet Forum -yleisöluentosarjan ensimmäiselle luennolle tiistaina 14. syyskuuta kello 17.15. alkaen.
CYBER_Aki-Pekka_Sinikoski010.jpg

Onko 5G jo käytössä? Miten se hyödyttää minua? Miten 5G voi kasvattaa tiedonsiirtonopeuden vähintään kymmenkertaiseksi? Mitä teknologialoikkia on odotettavissa? Jos nämä kysymykset askarruttavat sinua, tervetuloa mukaan Internet Forum -yleisöluentosarjaan kuulemaan aiheesta lisää. Yhteensä seitsemän luennon kokonaisuus käsittelee 5G:n mahdollisuuksia ja sitä, mitä se merkitsee yrityksille, yhteiskunnalle ja käyttäjille.

Luentosarja on avoin kaikille ja voit liittyä mukaan online-lähetykseen sinulle sopivasta paikasta. Kaikki luennot ovat myös katseltavissa tallenteena jälkikäteen.

5G hyödyttää kaikkia

Luentosarjan yksi tärkeimmistä tavoitteista on jakaa osaamista sekä yhdistää eri alojen ammattilaisia keskustelemaan 5G:n mahdollisuuksista.

”Meidän tärkein tehtävämme on varmistaa, että yhteiskunnalla ja yrityksillä on käytössä riittävästi osaamista ja uusinta, tutkittua tietoa. Jokaisen pitää kantaa vastuunsa digimaailmassa, myös 5G:n yleistyessä”, sanoo Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden työelämäprofessori Jarno Limnéll.

”Tänä vuonna luentosarja on myös osa FITech -verkostoa, joka tarjoaa maksuttomia yliopistokursseja aikuisopiskelijoille sekä tutkinto-opiskelijoille. Luennoille ovat tervetulleita sekä opintopisteitä tarvitsevat mutta myös yleisesti alasta kiinnostuneet”, hän lisää.

Luentosarjan ohjelma ja myöhemmin myös luentojen tallenteet ovat katseltavissa kokonaisuudessaan tapahtumasivulla.

Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu kurssille FITech-verkoston kautta.
Aalto-yliopiston opiskelijat löytävät kurssin MyCourses -palvelusta.

Lisätietoa:

Jarno Limnéll
työelämäprofessori, Aalto-yliopisto

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.