5G Hack the Mall kesäkurssi tulee taas – ilmoittaudu mukaan

Aalto-yliopiston 5G-kesäkoulu järjestetään viime vuoden tapaan verkkokoulutuksena 7.–18.6.2021.
Studiolla Otaniemessä kuvattiin kesällä 2020 myös nuorten ja asiantuntijoiden paneelikeskusteluja. Kuva: Start North

Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselta koordinoidaan kesällä kansainvälistä kesäkurssia, jolla opiskelijat etsivät käyttötarkoituksia 5G-teknologialle. 5G Hack the Mall on avoin verkkokurssi, jolla opiskelijat kehittävät ideoitaan 5G-pohjaisille tuotteille ja palveluille yhdessä useiden yrityskumppanien kanssa.
Tänäkin vuonna suomalaisten ja ulkomaalaisten tutkinto-opiskelijoiden lisäksi mukaan intensiiviselle kurssille pääsee myös lukiolaisia ja aikuisopiskelijoita.

Opiskelijoilta ei vaadita aikaisempaa tietämystä 5G-teknologiasta. Kurssille haetaan opiskelijoita kaikilta aloilta, sillä 5G-teknologia on keskeisessä roolissa uudenlaisten tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä esimerkiksi koulutukseen, terveydenhoitoon, teollisuuteen ja palveluihin tai luoville aloille.

Ilmoittaudu mukaan heti

Ilmoittautuminen kurssille on nyt avoinna ja päättyy toukokuun 24. päivä. Paikkoja on rajoitetusti ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Aallon opiskelijat ilmoittautuvat kurssille Weboodin kautta tästä linkistä.

Muut suomalaiset korkeakouluopiskelijat sekä lukiolaiset ja aikuisopiskelijat voivat tutustua kurssiin ja ilmoittautua mukaan suomalaisten tekniikan alan yliopistojen verkoston eli Fitechin kautta. Klikkaa kurssille tästä.

5G Hack the Mall järjestetään nyt toista kertaa osana Aalto-yliopiston kesäkoulun tarjontaa. Kesäkoulun tavoitteena on tarjota erilaisille opiskelijoille mahdollisuus tutustua Aalto-yliopistoon. Erilaisia kursseja järjestetään niin lukiolaisille, kandi- ja maisteriopiskelijoille kuin pitkään työelämässä olleille ammattilaisillekin. Ulkomaiset opiskelijat, jotka eivät ole tutkinto-opiskelijoita suomalaisessa yliopistossa, ja ulkomaiset lukiolaiset ja aikuisopiskelijat ilmoittautuvat 5G-kurssille kesäkoulun ilmoittautumisjärjestelmän kautta. Tutustu kurssiin ja Summer Schoolin tarjontaan.

“5G-ratkaisut ovat keskeisessä roolissa, kun yritykset etsivät ratkaisuja digitalisoituvan maailman haasteisiin. On ilo nähdä, että yrityskumppanimme ovat innolla mukana ja aikovat tuoda kesäkurssilaisille loistavia haasteita ratkaistavaksi. Kesäkurssilla tulee olemaan myös paljon yritysten henkilökunnalle ja muille alasta kiinnostuneille oheisohjelmaa, jotka tarkentuvat myöhemmin”, professori ja tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitoksen johtaja Riku Jäntti kertoo.

Lue uutinen vuoden 2020 kurssin tapahtumista.

Lisätietoa kurssista ja ilmoittautumisesta:
Kurssin yhteyshenkilö, Laura Puusola

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: