Väitös yrittäjyyden aineesta, KTL Aarni Moisala

Väitöskirjan nimi on ”Developing methods to study the emergence of entrepreneurship”.

KTL Aarni Moisalan yrittäjyyden alan väitöskirja ”Developing methods to study the emergence of entrepreneurship” tarkastetaan Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa keskiviikkona 5.12.2018.

Väitöstilaisuus alkaa klo 12.00 Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Chydenia-rakennuksen Saastamoisen Säätiö H-324 -salissa osoitteessa Runeberginkatu 22-24, 00100 Helsinki.

Vastaväittäjänä toimii professori Henri Hakala Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta ja kustoksena professori Teemu Kautonen Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta.

Moisala on väitöskirjassaan kehittänyt menetelmiä, joiden avulla voidaan tutkia yrittäjyyden syntymiseen liittyviä tekijöitä. Hän on selvittänyt mm. muutaman tunnetun suomalaisen kasvuyrittäjän lapsuuden merkitystä yrittäjyyden polulla sekä tehnyt laajan vertailevan tutkimuksen suomalaisten ja virolaisten opiskelijoiden yrittäjyysorientaatioista. Moisalan tutkimustuloksia voidaan hyödyntää sekä yrittäjyyden opiskelun kehittämisessä että poikkeukselliseen kasvuhalukkuuteen vaikuttavien tekijöiden tunnistamisessa.

Lisätietoja:
Aarni Moisala

Väitöskirja saatavilla aaltodoc.aalto.fi -palvelussa joulukuun alussa.