Väitös teknillisen fysiikan alalta, M.Sc. Yongping Liao

Värilliset hiilen nanoputket

Väitöskirjan nimi on "Carbon dioxide-assisted synthesis of single-walled carbon nanotubes and their thin film properties".

Yksiseinäisten hiilen nanoputkien atomirakennetta hallitaan lisäämällä pieni määrä hiilidioksidia hiilimonoksidiin, kun nanoputkia tuotetaan aerosolisynteesissa käyttäen raudan nanohiukkasia kasvun katalyytteinä.

Vastaväittäjänä toimii Dr. Juan José Vilatela, IMDEA Materials Institute, Espanja.

Kustos on professori Esko Kauppinen, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, teknillisen fysiikan laitos.

Väittelijän yhteystiedot: Yongping Liao, Department of Applied Physics, +358504101280, [email protected]

Väitöskirja on julkisesti nähtävillä 10 päivää ennen väitöstä Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun ilmoitustaululla Konemiehentie 2, Espoo.