Väitös teknillisen fysiikan alalta, M.Sc. Alexey Tsapenko

Uuden sukupolven kosketuspinnat

Väitöskirjan nimi on "Enhancing Optoelectronic Performance of Randomly Oriented Single-Walled Carbon Nanotube Films".

Tässä tutkimuksessa kehitettiin hiilen yksiseinäisten nanoputkien verkkorakennetta uudeksi läpinäkyväksi, taipuisaksi ja venyväksi kosketusanturimateriaaliksi. Erityisesti kehitettiin menetelmiä, joilla verkon sähkön johtavuutta voidaan parantaa ilman, että verkon läpinäkyvyys merkittävästi pienenee.

Vastaväittäjänä toimii professori Alexander Okotrub, Novosibirsk State University, Venäjä.

Kustos on professori Esko I. Kauppinen, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, teknillisen fysiikan laitos.

Vastuuprofessori: professori Esko I. Kauppinen, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, teknillisen fysiikan laitos

Toinen vastuuprofessori: professori Albert Nasibulin, Skolkovo Institute of Science and Technology, Venäjä

Elektroninen väitöskirja: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-60-8738-2

Väittelijän yhteystiedot: Alexey P. Tsapenko, Department of Applied Physics, +7 916 650-41-09, [email protected] ([email protected])

Väitöskirja on julkisesti nähtävillä 10 päivää ennen väitöstä Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun ilmoitustaululla Konemiehentie 2, Espoo.