Väitös rakennustekniikan alalta, M.Sc. Steven Collins

Väitöskirjan nimi on: Mechanical behavior of silver birch structural timber under compression and tension loading
Tensile test of birch timber board

Tutkimus koivupuun mekaanisesta käyttäytymisestä rakennesovelluksissa

Tutkimuksen tarkoituksena on kuvata rauduskoivun (Betula Pendula Roth) mekaanista käyttäytymistä puristus- ja vetokuormituksessa sekä kehittää ennustemalleja sen mekaanisille ominaisuuksille. Tutkimus on oleellinen puurakennusteollisuudelle ja tutkimusaloille, jotka liittyvät lehtipuun lujuuslajitteluun ja lehtipuisten puutuotteiden kehittämiseen.

Vastaväittäjä: Dosentti, FT Henrik Heräjärvi, Luonnonvarakeskus

Valvoja: Professori (assistant professor) Gerhard Fink, Aalto-yliopisto, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan laitos

Väittelijän yhteystiedot: Steven Collins[email protected]

Väitöstilaisuus järjestetään kampuksella (sali M1, Otakaari 1).

Väitöskirja on julkisesti nähtävillä 10 päivää ennen väitöstä Aalto-yliopiston julkaisuarkiston verkkoriiputussivulla.

Elektroninen väitöskirja