Väitös lääketieteellisen tekniikan alalta, MSc Ivan Zubarev

Väitöskirjan nimi on "Developing machine-learning methods for the analysis of electromagnetic brain activity"

Väitöskirjassa on kehitetty koneoppimismenetelmiä kajoamattomasti aivotoimintaa mittaavien elektro- (EEG) ja magnetoenkefalografian (MEG) tarpeisiin keskittyen erityisesti siihen, että näiden menetelmien tuottamat tulokset edistäisivät ymmärrystämme ihmisaivojen toiminnasta. Väitöskirjassa kehitettyjä menetelmiä voidaan soveltaa paitsi aivotutkimuksessa myös aivokäyttöliittymien toteuttamisessa sekä neurologisiin sairauksiin liittyvien aivotoiminnallisten biomarkkereiden etsinnässä.

Vastaväittäjä: professori Surjo Soekadar, Charité – Universitätsmedizin Berlin, Saksa

Kustos: professori Lauri Parkkonen, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, Neurotieteen ja lääketieteellisen tekniikan laitos

Väittelijän yhteystiedot: [email protected], +358505121760

Väitös järjestetään etäyhteyden kautta (Zoom). Linkki väitökseen

Zoom-pikaopas

Väitöskirja on julkisesti nähtävillä 10 päivää ennen väitöstä Aalto-yliopiston julkaisuarkiston verkkoriiputussivulla.

Elektroninen väitöskirja (aaltodoc.aalto.fi)