Unfolding Tomorrow — Gender equality in entrepreneurship

39 prosenttia maailman työvoimasta on naisia, mutta heillä on vain 28 prosenttia johtotehtävistä. Maailmanlaajuisesti vain yhdellä viidestä uudesta yrityksistä on yksi nainen perustajatiimissä. Miksi tämä tapahtuu? Mitä voimme tehdä asialle?
Decorative banner with the text "Unfolding Tomorrow" and logos of Aalto University, Aalto Ventures Program and Aaltoes. The banner is futuristic and in grayscale aside from neon yellow accents.

Unfolding Tomorrow on uusi tapahtumasarja kestävästä kehityksestä, joka tuo yhteen liike-elämän, yliopistojen ja julkisen sektorin keihäänkärjet keskustelemaan siitä, mitä voimme tehdä tänään paremman huomisen vuoksi. Tapahtumien teemat tulevat YK:n kestävän kehityksen tavoitteista (Sustainable Development Goals, SDGs).

Toinen Unfolding Tomorrow -tapahtumamme käsittelee SDG-tavoitetta 5: "Sukupuolten tasa-arvo" ja erityisesti kohtaa 5.5: "Varmista naisten täysi osallistuminen ja yhtäläiset mahdollisuudet johtajuuteen kaikilla poliittisen, taloudellisen ja julkisen elämän päätöksenteon tasoilla."

Puhujiksi saapuvat edustajat akateemisesta maailmasta, startup-maailmasta ja politiikasta lyhyille puheille, joita seuraa paneelikeskustelu. Puhumme esimerkiksi siitä, miksi naisten edustus on tärkeää, mikä on tilanne Suomessa nyt ja miten voimme tehdä liike-elämästä tasa-arvoisempaa.

Tapahtuma järjestetään englanniksi. Lue lisää tapahtumasta sen englanninkieliseltä sivulta tai somekanavistamme: Facebook or Linkedin -tapahtumat.

Unfolding Tomorrow -tapahtumasarjan järjestää Aalto Ventures Program ja Aalto Entrepreneurship Society.