Työpaja: Korkeakoulujen verkkopalvelujen saavutettavuus

Korkeakoulujen verkkopalvelujen saavutettavuus -työpajassa pureudutaan kolmeen saavutettavuusdirektiivin osa-alueeseen, joissa korkeakoulujen yhteinen näkemys voisi edistää verkkopalvelujen saavutettavuutta.
Saavutettavuusvaatimusten siirtymäajat

Klo 13. Avaus ja työpajan tavoitteet

13.15 Emilia Ojala, ESAVI: Saavutettavuuden valvonnan yksikön tehtävät, saavutettavuusseloste ja kohtuuton rasite

13.45 Päivi Rainò: Normitettua vai säännötöntä tekstitystoimintaa? Onko sillä merkitystä saavutettavuuden näkökulmasta?

14.15 Mikko Kurimo, Anja Virkkunen ja Kalle Palomäki: Puheesta tekstiksi automaattisen puheentunnistuksen avulla

Janne Räsänen ja Kalle Palomäki: Suoratekstitys ja sanelutekstitys – automaattinen vai puoliautomaattinen ratkaisu saavutettavuustekstitykseen?

15 Työskentely pienryhmissä:

- Videoiden tekstitys,
- Saavutettavuusseloste, https://wiki.aalto.fi/display/ACCA/Saavutettavuusseloste+--+Accessibility+Statement
- ”Kohtuuton rasite”

15.30 Yhteenveto tuloksista ja loppukeskustelu

Työpaja järjestetään Aalto-yliopiston kampuksella. Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuuden valvonnan yksikkö osallistuu työpajaan.