Tulevaisuus ja tasa-arvo av-alalla

Aalto-yliopiston Action!-hankkeen päätösseminaari Tulevaisuus ja tasa-arvo av-alalla pidetään verkkotapahtumana perjantaina 29.4.2022 kello 10:00-15:00. Katso seminaari tallenteena, linkki alla.
Kuva Mikko Raskinen

Katso seminaari tallenteena, linkki: https://aalto.cloud.panopto.eu/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=cdbb3f56-f436-4c6d-ba6f-ae8600e9af73&start=168

Seminaarin aamupäivän ohjelmassa Aalto-yliopiston Action!-hankkeen projektipäällikkö Kirsi Reinola ja projektitutkija Nina Maskulin kertovat Action!-hankkeen toimenpiteistä ja palautteista nousevista havainnoista sekä av-alan tasa-arvon tulevaisuuden teemoista.

Aamupäivällä myös Aalto-yliopiston hankekumppani WIFT Finland ry:n talouspäällikkö Jutta Ahtola puhuu Action-hankkeesta WIFT Finlandin näkökulmasta ja WIFT Finlandin toiminnanjohtaja Eeva-Sofia Anttonen puhuu aiheesta WIFT Finland ja tasa-arvon tulevaisuus. Aamupäivän päätteeksi tutkija Tarja Savolainen alustaa tuoreesta tutkimuksestaan otsikolla Tasa-arvokupla puhkaistu – mitä seuraavaksi?

Seminaarin iltapäivän ohjelmassa alustavat professori Raija Talvio moniäänisyydestä ja taiteen vapaudesta sekä ohjaaja, näyttelijä, käsikirjoittaja ja tuottaja Heidi Lindén monialaisuudesta tulevaisuuden taiteellisessa työssä.

Visuaalisen kulttuurin tutkija, dosentti Mari Mäkiranta ja tutkija Venla Aho pitävät kommenttipuheenvuoron Sukupuolen esittämisen tavat ja katsojuuden mahdollisuudet. European Women's Audiovisual Network, Executive Director Jenni Koski pitää puheenvuoron aiheesta Tasa-arvo audiovisuaalisella alalla Euroopassa, missä mennään? ja lopuksi OTT, DES, ihmisoikeusjuristi ja yritysvastuuasiantuntija Merja Pentikäinen alustaa vastuullisuudesta ja johtamisesta.

Seminaari on Aalto-yliopiston järjestämä verkkotapahtuma, ja ilmoittautuneet osallistujat saavat Zoomkutsun ilmoittautumisen yhteydessä antamaansa sähköpostiin. Seminaarin aamu- ja iltapäivän päätteeksi on yleisölle varattu aikaa puheenvuoroille ja kysymyksille. Kommentit ja kysymykset jätetään etukäteen ilmoittautumislomakkeelle.

Tervetuloa seminaariin!

Aikataulu ja ohjelma

Perjantai 29.4.2022 | klo 10.00–15.00 | Suomeksi

10.00-10.30 Kirsi Reinola ja Nina Maskulin: Action!-hankkeen tulokset, av-alan tasa-arvon tulevaisuuden teemat

10.30-11.00 Jutta Ahtola ja Eeva-Sofia Anttonen: Action! -hanke WIFT Finlandin näkökulmasta sekä WIFT Finland ja tasa-arvon tulevaisuus

11.00-11.45 Tarja Savolainen: Tasa-arvokupla puhkaistu – mitä seuraavaksi?

11.45-12.00 Yleisöpuheenvuorot ja -kysymykset

12.00-13.00 Lounastauko

13.00-13.30 Raija Talvio: Moniäänisyys – taiteen vapaus

13.30-14.00 Heidi Linden: ​​Monialaisuus taiteellisessa työssä