Shaking up Tech -tapahtuma kannustaa opiskelemaan tekniikan alaa

Shaking up Tech järjestetään tänä vuonna 13.10.2022 Aalto-yliopistolla, LUT-yliopistolla ja Oulun yliopistolla.
Shaking up Tech

Aalto-yliopiston tekniikan korkeakoulut haluavat Shaking up Tech –tapahtuman avulla tarjota ammatinvalinnan kynnyksellä oleville nuorille naisille monipuolisen käsityksen tekniikasta alana ja uravalintana. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä LUT-yliopiston ja Oulun yliopiston kanssa.

Tapahtumapäivä alkaa tekniikan alalla toimivien naisten innostavilla puheenvuoroilla, jatkuu lounaan jälkeen rinnakkaisilla workshopeilla ja tapahtuma päättyy opinto- ja uramessuihin.Tapahtumassa kuullaan kiinnostavia ja monialaisia puheenvuoroja, Aalto-yliopistolla äänessä ovat Emilia Peltola, Hanna Renvall, Meri Lundahl ja Galith Nadbornik. Puheenvuoroja voivat kaikki kiinnostuneet seurata livenä verkossa.

Tekniikan osaajat suunnittelevat meidän kaikkien käyttämät tuotteet ja palvelut. Ennen kaikkea tekniikan ammattilaiset ovat avainasemassa päättämässä siitä, mitä ongelmia tekniikan avulla ratkaistaan. Tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan mukaan kaikenlaisia ihmisiä: mitä monipuolisempi joukko tekniikkaa tekee, sitä monipuolisimmin se vastaa ihmisten tarpeisiin.

Shaking up Tech, kuva Mikko Raskinen

Shaking up Tech (ulkoinen linkki)

Shaking up Tech -tapahtuman tavoite on tarjota monipuolinen käsitys tekniikasta alana ja uravalintana. Yliopistot järjestävät tapahtuman vuosittain ammatinvalinnan kynnyksellä oleville nuorille naisille.

Kysyttävää?

Shaking up Tech -tiimi