Sense of NOW Shanghai - Espoon luovien alojen seminaari

Sense of Now kuva

Sense of NOW tarkastelee luovien alojen näkökulmasta tämänhetkistä kehitystä Kiinassa ja Suomessa muotoilun ja innovaatioiden kannalta. Kehityksen sykli on erilainen Kiinassa ja Suomessa, niin kuin myös Shanghaissa ja Espoossa, ja tilaisuus tarttuu sekä tähän erilaiseen dynamiikkaan että toimintamalleihin tuomalla esille tämän hetken kannalta relevantteja esimerkkejä, näyttelyssä ja esityksissä. Tilaisuudessa hahmottuu erilaisia käsityksiä muotoilijan roolista ja muotoilun tulevaisuuksista tutkimuksen ja teollisuuden ympäristöissä.

Näyttely tarjoaa katsauksen erilaisten viitekehysten ja tavoitteiden kautta kiinnostaviin uusiin näkökulmiin muotoilun alueella Kiinassa ja Suomessa esitellen ”Shine Shanghai” näyttelyn sisältöä suhteessa eiliseen, nykypäivään ja huomiseen. Mitkä asiat ovat johtaneet siihen miten muotoilu esittäytyy näyttelykohteiden kautta, ja miten tulevaisuus näyttäytyy mukanaolevien muotoilijoiden näkökulmista.

14.00   Näyttelyn avajaiset

• Tervetuliassanat, President Ilkka Niemelä, Aalto Yliopisto
  • Näyttelyn avajaispuhe Espoo, Espoo varakunnanjohtaja, elinkeino ja -palvelukehitysyksikkö, Tuula Antola
  • Näyttelyn avajaispuhe Shanghai, Mr. Huiling ZHOU, Member of the Standing Committee of the CPC Shanghai Committee, Minister of Publicity Department of the CPC Shanghai Committee