Tapahtumat

Seminaari: tekniikan kunniatohtori Juan R. Mosig

Tervetuloa kuuntelemaan emeritusprofessori Juan R. Mosigin luentoa osana Aalto-yliopiston 2022 Seremoniaviikkoa. Kunniatohtorit promovoidaan 17. kesäkuuta järjestettävässä juhlallisessa tekniikan alan tohtoripromootiossa.
Doctoral hats
Juan R. Mosig

Emeritusprofessori Juan R. Mosig johti EPFL:n sähkömagnetiikan ja akustiikan laboratoriota vuosina 1999 – 2016. Hän kasvatti sen yhdeksi merkittävimmistä sähkömagnetiikan ja antenni- ja avaruusteknologian yksiköistä maailmassa. Mosig on lisäksi toiminut EPLF Science Centerin puheenjohtajana ja monessa muussa tehtävässä EPFL:n hallinnossa. Hän on European Association on Antennas and Propagation EurAAP’in perustajajäsen. Professori Mosig on tehnyt vuosikymmenien ajan teknistieteellistä tutkimustyötä sekä laatinut satoja julkaisuja sähkömagnetiikan, laskennallisten menetelmien, planaariantennien, terahertsisovellusten ja uusien antenniteknologioiden alueella.

Hän on tehnyt yhteistyötä Aallon radiotieteen ja sähkömagnetiikan tutkijoiden kanssa 1980-luvulta lähtien: toiminut vastaväittäjänä, järjestänyt vierailuja ja ollut mukana rakentamassa kansainvälisiä yhteistyöverkostoja.

Aika: 16.6.2022 kello 14.30-15.30
Paikka: Maarintie 8, sali TU1

Tervetuloa!

Aalto lights

Kunniatohtorien paneelikeskustelut ja seminaarit

Aalto-yliopisto juhlistaa uusia kunniatohtoreitaan järjestämällä kaksi paneelikeskustelua ja kolme seminaaria. Tilaisuuksissa valotetaan tulevaisuuden näkymiä kvanttiteknologiasta sekä innovaatioista.

Tapahtumat
Aalto University Graduation Party celebration in 2018. Photo by Aalto University / Heli Sorjonen

Akateemiset tapahtumat ja perinteet

Akateemiset tapahtumat kattavat koko akateemisen vuoden alkaen Aalto Day One:sta ja päättyen seremoniaviikkoon. Vakinaistettujen professorien tervetuliaisluennot sekä väitöstilaisuudet jakautuvat ympäri vuoden.