Sarjakirjoittajakoulutus / Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen

Action! -hankkeen naisille suunnattu Sarjakirjoittajakoulutus jatkuu! Tervetuloa Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen -kurssille!
Kuva Unto Rautio
Kuva: Unto Rautio

Hyvä naispuolinen ammattikäsikirjoittaja!

Kaipaatko täydennyskoulutusta ja verkostoitumista? Sarjakirjoittamiseen keskittyvä Aalto-yliopiston Action! -hankkeen Sarjakirjoittajakoulutus jatkuu Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen -kurssilla.

Av-alan kiitospuheiden vakiolause on, että elokuvien ja sarjojen tekeminen on yhteistyötä. Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen -kurssilla keskitymme yhteistyön tutkimiseen, sillä se on yksi vaativimmista ja samalla palkitsevimmista taidoista taiteellisissa prosesseissa. Kurssilla pohdimme yhdessä alan käytännön tilanteita ja teemme valmentavia harjoituksia sekä lähiopetuksessa että itsenäisinä välitehtävinä. Tavoitteena on oivaltaa jotain uutta omista kyvyistään vaikuttaa kommunikaation sujumiseen, ja toisaalta lisätä osallistujien ymmärrystä tiimityön mahdollisuuksista.

Kurssin vetäjä on tuottaja Riina Hyytiä, joka on tehnyt väitöskirjansa käsikirjoittajan, ohjaajan ja tuottajan välisestä yhteistyöstä elokuvan ennakkosuunnittelussa ELOlle vuonna 2004. Hyytiä on tuottanut lukuisia elokuvia ja draamasarjoja ja johtaa tuotantoyhtiötään Dionysos Filmsiä. Lisäksi Hyytiä on valmistunut ratkaisukeskeiseksi valmentajaksi 2020.

Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen -kurssi toteutetaan ajalla 29.3.-24.5.2021.

Kurssi koostuu viidestä verkkotapaamisesta ja niiden välissä tehtävistä pienistä harjoituksista.
1.  Tapaaminen 29.3. otsikolla Tiimityö ja dialoginen kohtaaminen

2.  Tapaaminen 12.4. otsikolla Ongelmapuheesta onnistumisiin

3.  Tapaaminen 26.4. otsikolla Palautteen antamisen ja vastaanottamisen taito

4.  Tapaaminen 10.5. otsikolla Näkökulmasta toiseen

5.  Tapaaminen 24.5. otsikolla Tiimityön imu ja oma jaksaminen

Lähiopetuspäivät Zoomissa kahden viikon välein maanantaisin 29.3., 12.4., 26.4., 10.5. ja 24.5.2021 klo 16:00-19.00. Itsenäinen työskentely ajalla 29.3.-24.5.2021. Koko kurssin työmäärä noin 25 h
. Oppimisalustoina Zoom ja Aalto Openlearning.
Osallistujamäärä 25 osallistujaa.

Ilmoittautumislinkki on auki 11.3.-28.3.2021

Vuoden 2021 aikana toteutettavaan koulutussarjaan kuuluu koulutusta sarjakirjoittamisen eri osa-alueilta. Voit osallistua yhdelle tai useammalle kurssille, ja kun jätät ilmoittautumisen yhteydessä yhteystietosi, saat ensimmäisten joukossa tietoa tulevista koulutuksista. Koulutukset ovat osa ESR-rahoitteista Action! -hanketta ja maksuttomia.

Tervetuloa kurssille!

Action! rahoittajat