Re:Anima – Virtual Rituals -näyttely Oodissa

Kansainvälisessä Re:Anima Going Virtual! -työpajassa tutkittiin virtuaalitodellisuutta ja liikkeenkaappausta inspiraationa ja animaation välineinä. Työpajassa tehtyjä VR-animaatiokokeiluja nähtävillä keskustakirjasto Oodissa 9.-10.4. ja 16.4.
Animaation kansainvälisten maisteriopiskeloijoiden virtuaalitodellisuutta käsittelevä näyttely Oodissa

VIRTUAL RITUALS -näyttely

Mitä tapahtuu kun yhdistetään joukko lahjakkaita animaattoreita ja virtuaalitodellisuus?

Re:Anima on kansainvälinen maisteriohjelma, jonka tarjoaa kolmen eurooppalaisen yliopiston yhteenliittouma: Lusófona University, Film and Media Arts Department (Portugali), Luca School of Arts, (Belgia) ja Aalto yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu (Suomi).

Opiskelijat viettävät yhden lukukauden jokaisessa partnerikoulussa laajentaen animaatio-osaamistaan erilaisten teemojen kautta. Aalto-yliopistossa teemana on kokeellinen animaatio.

Re:Anima Going Virtual! oli seitsemän viikon mittainen työpaja, jossa tutkittiin virtuaalitodellisuutta ja liikkeenkaappausta inspiraationa ja animaation välineinä.

Tervetuloa Oodin katsomaan työpajan yhteydessä tehtyjä VR-animaatiokokeiluja!

Tapahtuman kieli on englanti.

Opiskelijat: Delanyo Sabblah, Maryam Khalilzadehbin, Thanut Rujitanont, YiChin Tsai, Avtandil Gvaramia, David Habchy, Dime Gjorgjievski, Julia Nicolescu, Negar Motevalymeidanshah, Bahar Kiamoghaddam, Julia Granillo Tostado, Micaela Bolaños Meade, Natali Padilla, Sarah Aimê, Débora Mendes, Elmano Diogo, Giorgi Gabisonia, Renato Duque

Opettaja: Tanja Bastamow

Re:Anima MA-ohjelman johtaja Aalto-yliopistossa: Tuula Leinonen