Tapahtumat

Quantum Wheel tuo pelinkehittäjät ja kvanttifyysikot yhteen Helsingissä 15.-17.2.

Quantum Wheel

Helmikuun 15.-17. kokeneet pelintekijät ja kvanttifyysikot kohtaavat merikylpylä Sea Allas Poolin ja sen vieressä olevan maailmanpyörän tiloissa tarkoituksena luoda pelejä, jotka pohjautuvat tavalla tai toisella kvanttimekaniikkaan. Tarjolla pelinkehittelijöille on professori Sabrina Maniscalcon johtaman ryhmän, Turku Quantum Technologyn kehittämä kvanttisimulaattori sekä opastus IBM:n tarjoamiin kvanttitietokoneeen pilvipalveluihin.

Pelintekijöillä sekä yleisöllä on mahdollisuus kysellä lisää kvanttifysiikasta tutkijoilta maailmanpyörän gondoleissa tapahtuman ajan ja viikonlopun aikana kehitetyt pelit ovat tarjolla suurelle yleisölle nähtäväksi ja koettavaksi sunnuntaina Allas Sea Poolin Itämerikeskuksessa. Lisäksi paikalla on interaktiivinen valoteos, Quantum Garden, jota pelaamalla voi osallistua tieteentekemiseen.

Tapahtuma on järjestetty yhteistyössä Finnish Game Jam -yhdistyksen, Turun yliopiston, Aalto-yliopiston ja IBM Zürichin kanssa.

Quantum Wheelin nettisivuilta löytyy tarkempaa tietoa tapahtuman yleisöosuuksista sekä osallistujista.

Viralliset hashtagit: #quantumwheel #quantumjam

Tiedusteluihin vastaa: