PERUTTU: Opastetut kierrokset Opiskelijakulttuurimuseoon 14.10.

Opiskelijakulttuurimuseo on Suomen paras (ja ainoa) yksinomaan opiskelijaelämää ja -kulttuuria esittelevä museo. Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan piirissä toimiva ja vapaaehtoisvoimin ylläpidetty museo sijaitsee Otaniemessä, Jämeräntaival 3A:n kellarissa. Oppaana ylioppilaskunnan vapaaehtoinen.
A person peeks through colourful balls in a ball pit. I love campus logo badge in the lower left corner.
Kuva: Aalto-yliopisto / Heli Sorjonen

KIERROKSET PERUTTU OPPAAN SAIRASTUMISEN VUOKSI

Museo avattiin parin vuoden remontin ja uudistuksen jälkeen syyskuussa 2021 uudella nimellä: aikaisemmin museo on tunnettu Polyteekkarimuseona.

Uudistuttuaan museon toimintaa ja näyttelykokoelmaa on laajennettu kattamaan koko Aalto-yhteisön — tekniikan, kauppatieteen ja taiteen — opiskelijakulttuureja. Museo esittelee teekkarikulttuurien lisäksi nyt myös KY - Aalto-yliopiston kauppatieteiden ylioppilaiden ja Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun ylioppilaiden TOKYO ry:n historiaa ja nykypäivää. Myös AYY:n taidekokoelmaa esitellään jatkossa museon näyttelykokoelmissa.

Oppaana toimii ylioppilaskunnan vapaaehtoinen. Kierrokset ovat Aallon opiskelijoille ja henkilöstölle, max. 15 osallistujaa / kierros.

Opastetut kierrokset 14.10.2022:
1. kierros klo 13.00 - 14.00
2. kierros klo 14.00 - 15.00

Jatkuvasti päivittyvään näyttelykokoelmaan otetaan vastaan täydennystä kauppatieteen ja taiteen alojen tarinoista ja esineistöstä (näistä voi olla yhteydessä [email protected]).

Lue lisää Opiskelijakulttuurimuseosta

I love campus

On aika juhlistaa yhdessäoloa!

Osallistu tapahtumiin ja kyselyyn!
Students celebrating Aalto Day One outside in overalls, with confetti flying.

Lisää tapahtumia

Iloiset aaltolaiset halaavat toisiaan