NODUS TALKS Mediating Vacant Spaces

NODUS TALKS -sarjan järjestää Aalto-yliopiston NODUS Sustainable Design Research Group, joka tuo yhteen tutkijoita ja alan toimijoita keskustelemaan muotoilun, innovaation ja kestävän kehityksen aiheista. Maaliskuussa 2022 Hella Hernberg ja Elina Alatalo ja paneeli keskustelevat englanniksi aiheesta Mediating Vacant Spaces.
Hella Hernberg & Elina Alatalo converse about vacant spaces
Image of researcher hella hernberg
Hella Hernberg | Photo by Eren Öztekin

Hella Hernberg is an architect and researcher at NODUS, whose upcoming doctoral thesis investigates the roles of mediators in the temporary use of vacant spaces in Finland and Europe, partly based on practice-based research of her own work. In this talk, she will share key findings from her research, discussing how mediators broker between actors, negotiate structural conditions and build capabilities for temporary use.

photo of Elina alatalo
Elina Alatalo

Elina Alatalo is an architect and activist doing her PhD in environmental policy as part of the Insurgent spatial practices collective at Tampere University. She will share her experience on mediating co-creation with a high level of self-organization in the case of building a public sauna to a former industrial site in Hiedanranta, Tampere.

Tapahtuma on ilmainen, mutta ilmoittaudu saadaksesi linkin verkkotapahtumaan.

Vieraile tapahtuman kumppanin Designmuseon Helsinki Design Clubin sivuilla.

NODUS Sustainable Design

Here you find coming and past events of NODUS Sustainable Design Research: NODUS TALKS events

This page contains information on the NODUS Research Projects

Nodus tutkimusryhmäläisiä keskustelemassa

NODUS – Sustainable design research group

Kestävän muotoilun tutkimusryhmä NODUS tekee poikkitieteellistä tutkimusta kestävän tulevaisuuden eteen.

Muotoilun laitos