Miten koronaepidemia on vaikuttanut talouteen, työllisyyteen ja toimeentuloon?

Webinaarin sisällöstä vastaavat Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Tilastokeskus, Valtion taloudellinen tutkimuskeskus, Kela ja Aalto-yliopisto.
Työskentelyä. Kuvituskuva.
Kuva: Aalto-yliopisto / Kalle Kataila

Koronaepidemia ja sen torjuntatoimet vaikuttavat väestöön ja yhteiskuntaan monin tavoin sekä välittömästi että viiveellä. Useissa korkeakouluissa ja tutkimuslaitoksissa on käynnissä tutkimuksia epidemian yhteiskunnallisista vaikutuksista ja keinoista, joilla haittoja voitaisiin minimoida.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL järjestää yhdessä muiden tutkimuslaitosten, yliopistojen ja korkeakoulujen kanssa webinaarisarjan, joka kokoaa yhteen eri tutkimusten tuloksia epidemian yhteiskunnallisista vaikutuksista.

Talous, työllisyys ja toimeentulo

Webinaarissa 12.10. käsiteltäviä kysymyksiä ovat:
• Miten koronakriisi näkyy talouden tunnusluvuissa?
• Miten kriisi on vaikuttanut yrityksiin?
• Miltä tilanne näyttää työmarkkinoilla?
• Millaisia vaikutuksia kriisillä on ollut toimeentuloon?

Webinaareja järjestetään tämän vuoden aikana yhteensä seitsemän ja ne käsittelevät koronaepidemian yhteiskunnallisia vaikutuksia eri näkökulmista.

Loppuvuoden teemoja ovat:
• Työolot ja työturvallisuus 4.11. klo 9.30–11.30
• Koulutus ja nuorten hyvinvointi 15.11. klo 13–15
• Mielenterveys 25.11. klo 9–11.

Toivotamme sinut ja kollegasi tervetulleiksi webinaariin! Webinaari on maksuton.

Ilmoittauduthan talouden, työllisyyden ja toimeentulon webinaariin 8.10.2021 mennessä Webropol-linkin kautta.

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!
THL:n tutkimusohjelmajohtajat Seppo Koskinen, Jaana Halonen ja Tuukka Tammi