Mitä koronapandemia on meille opettanut? - online studiokeskustelu

Millaiseksi haluamme muovata koronan jälkeisen maailman? Kriisitilanteet aikaansaavat poikkeuksellista luovuutta, joka synnyttää innovatiivisia, selviytymiseen tähtääviä ratkaisuja.

Tervetuloa seuraamaan suoraa studiokeskustelua, jossa pohditaan, mitä koronapandemia on meille opettanut ympäristön merkityksestä terveydelle ja hyvinvoinnille.
Webinaari: Mitä korona on meille opettanut?
Kuva: Laura Arpiainen

Suomenkieliseen online-tapahtumaan voit osallistua Zoomin välityksellä. Lähetämme ilmoittautuneille tapahtumalinkin sähköpostilla.

Keskustelussa mukana

Laura Arpiainen
Aalto-yliopiston terveyden ja hyvinvoinnin arkkitehtuurin professori ja terveydenhuollon kansainvälinen ammattilainen.

Arkkitehtuurin ja tilasuunnittelun lisäksi Arpiaisella on kokemusta terveydenhuollon strategisesta suunnittelusta ja järjestelmien toteutuksesta, palvelumuotoilusta ja kliinisestä suunnittelusta. Studiokeskustelun teemat kumpuavat Arpiaisen pitämältä kurssilta Learnings from the pandemic.

"Olen kiinnostunut monimuotoisuudesta, osallistavasta suunnittelusta, terveydenhuollon kokonaisvaltaisista ratkaisuista, potilaskeskeisestä terveydenhoidosta ja rakennetun ympäristön suhteesta terveyteen."

Mikko Dufva
Tulevaisuusasiantuntija, Sitra

Millaiseksi haluamme muovata koronan jälkeisen maailman?

”Tällä hetkellä tuntuu, että tulevaisuuteen voi vaikuttaa tavallista enemmän, tai ainakin useammat suunnat tuntuvat mahdollisilta. On oleellista tunnistaa keskeisiä kysymyksiä ja valinnanpaikkoja, joista pitäisi parhaillaan keskustella, sillä koronan jälkeisen maailman perustuksia luodaan nyt.”

Viivi Salminen
Arkkitehtiopiskelija

Etänä kampuksella – Minkälainen olisi ihanteellinen etäopiskeluympäristö?

”Suunnittelijana minua inspiroivat terveyttä ja hyvinvointia edistävät ympäristöt. Koronapandemian vuoksi koti on muuttunut monille opiskelijoille paikaksi, jossa ollaan aamusta iltaan. Etäopiskeluun siirtyminen on tehnyt näkyviksi opiskelija-asumiseen liittyviä hyvinvointihaasteita, mutta myös kehittämismahdollisuuksia.”

Iina Valkeisenmäki
Eläinlääketieteen lisensiaatti, arkkitehtiopiskelija

Mikä on eläinten ja ihmisten yhteisen terveyden merkitys koronapandemian jälkeisessä maailmassa?

"Uskon monialaisuuteen aikamme suurimpien ongelmien, kuten ilmastonmuutoksen, eläimistä ihmisiin tarttuvien infektiotautien sekä mikrobilääkeresistenssin torjunnassa. Pandemian jälkeisessä maailmassa toivottavasti korostuu se, kuinka erottamattomasti ihmiskunnan terveys on linkittynyt eläinten ja ympäristön terveyteen ja hyvinvointiin."

Lisätietoa tilaisuudesta: Nora Rahnasto, [email protected], puh. 050 362 2243