Merenkurkun alueen oman KvarkenSat-piensatelliitin julkistustilaisuus

Tervetuloa hybriditilaisuutena järjestettävään KvarkenSat-piensatelliitin julkistustilaisuuteen Otaniemeen tai seuraa online Zoomissa.
Kvarken Space_Logo.jpg

KvarkenSat on pohjalaismaakuntien ja Ruotsin Västerbottenin yhteinen piensatelliitti, jonka suomalaiset ja ruotsalaiset korkeakoulut ja tutkimuslaitokset ovat yhdessä suunnitelleet Merenkurkun yli ulottuvassa KvarkenSpaceEco-yhteistyöhankkeessa.

KvarkenSat-piensatelliitin suunnitelmat ovat läpäisseet kansainvälisistä asiantuntijoista koostuneen raadin alustavan katselmuksen, joten satelliitin rakentaminen ja testaus ovat valmiita alkamaan.

Tervetuloa kuulemaan, millainen sisältö reilun vuoden päästä laukaistavassa satelliitissa on, ja millaisia asioita sen laitteilla voidaan havainnoida. Samassa tilaisuudessa kerromme myös Vaasan kampusalueella sijaitsevan satelliittidatan vastaanottoaseman toiminnasta sekä siitä, kuinka satelliitin välittämää dataa voi tarkastella julkisen portaalin kautta. Espoossa satelliitin matkaan lähtevistä hyötykuormista kertoo apulaisprofessori Jaan Praks Maarintie 8 Otaniemessä sijaitsevan satelliittilaboratorion edustalla.

Tervetuloa hybriditilaisuutena järjestettävään KvarkenSat-piensatelliitin julkistustilaisuuteen:

Aika: Keskiviikko 1.12.2021 kello 11.00–12.30.
Paikka: Aalto-yliopisto, Maarintie 8, Otaniemi, Espoo
Online: https://uwasa.zoom.us/j/69441257108?pwd=SnZTejlqMVV4VFlvMHk3dzBiSWVmZz09

Median edustajat: Ilmoittauduttehan tilaisuuteen 30.11.2021 mennessä tämän linkin kautta.

Lisätietoja tapahtumasta sekä mahdolliset haastattelupyynnöt:
Hankkeen johtaja, professori Heidi Kuusniemi, Vaasan yliopisto, [email protected], 029 449 8504
Projektikoordinaattori Johanna Haveri, Vaasan yliopisto, [email protected], 029 449 8332
Apulaisprofessori Jaan Praks, Aalto-yliopisto, [email protected], 050 420 5847

Lisätietoa projektista: KvarkenSpaceEco