Kunniatohtori Enrique J. Lavernian luento

Professori, tekniikan kunniatohtori Enrique J. Lavernia pitää kaikille avoimen luennon, tervetuloa!
Enrique J. Lavernia
Professori Enrique J. Lavernia.

13:00 Kunniatohtorin luento

Tilaisuuden avaus: Professori Simo-Pekka Hannula

Professori Enrique J.Lavernia

High Entropy Metals: Physical and Mechanical Behavior

Tilaisuuden päätös: Professori Simo-Pekka Hannula

14:00  kahtitarjoilu, Kemistintie 1:n pääaula

Aalto-yliopiston tekniikan korkeakoulut myöntävät kesäkuussa 2019 kunniatohtorin arvon seitsemälle merkittävälle tieteen, tekniikan ja arkkitehtuurin vaikuttajalle.

Enrique J. Lavernia on University of Californian provosti ja varakansleri. Hän on tehnyt lähes 30 vuotta yhteistyötä Teknillisen korkeakoulun ja myöhemmin Aalto-yliopiston kanssa siitä lähtien, kun hän suoritti tohtoriopintonsa Massachusetts Institute of Technologyssä (MIT). Tuolloin hän aloitti yhteistyönsä Mauri Veistisen kanssa, joka myöhemmin perusti Neorem Magnets Oy:n. Professori Lavernialla oli läheinen yhteys emeritus professori Veikko Lindroosiin, ja hän toimi useita kertoja vastaväittäjänä sekä arvioijana materiaalitekniikan alan professuureissa. Professori Lavernia on toiminut Kemian tekniikan korkeakoulun tieteellisen neuvottelukunnan jäsenenä vuosina 2012–2014. Hänen panoksensa neuvottelukuntaan on ollut tärkeä korkeakoulun ja erityisesti materiaalitekniikan alan kehittämisessä. Professori Lavernia on aina toiminut positiivisessa yhteistyössä Aalto-yliopiston kanssa. Hän on myös järjestänyt opiskelijoille opintomatkoja, mm. Metallikerhon vierailun Kaliforniassa. Professori Lavernialla on ollut poikkeuksellinen ura sekä tieteessä että yliopiston kehittämisessä.

Katso myös: Kunniatohtori Jussi Pesosen luento 13. kesäkuuta klo 15