Jännitteet ja dialogi muutoksen mahdollistajina

Kuule uusimmasta organisaatiomuutoksien johtamista koskevasta tutkimustiedosta. Aamupäiväseminaarissa paneudutaan teorian ja käytännön kautta siihen, miten organisaation jännitteitä nostetaan esille, tulkitaan ja otetaan kehittämisen lähtökohdaksi.
conflict

Tervetuloa virkistävään aamupalaseminaariin, jossa voit nauttia uusimmasta organisaatiomuutoksien johtamista koskevasta tutkimustiedosta. Seminaarissa paneudutaan teorian ja käytännön kautta siihen, miten organisaation jännitteitä nostetaan esille, tulkitaan ja otetaan kehittämisen lähtökohdaksi. Lisäksi keskustellaan muutoksen esiin tuomista ristiriitaisista näkemyksistä ja merkityksistä henkilöstön keskuudessa sekä niiden valjastamisesta muutosta edistäväksi resurssiksi.

Aiheista on keskustelemassa yritysten ja julkisten organisaatioiden johtajia sekä tutkimuksen ja kehittämisen ammattilaisia. Tapahtuma on jännitteitä (VTT) ja muutospuhetta (Aalto-yliopisto) tutkineiden Työsuojelurahaston rahoittamien hankkeiden loppuseminaari.

Seminaari on suunnattu kaikille organisaatioiden kehittämisen ja muutosjohtamisen parissa työskenteleville asiantuntijoille ja tutkijoille.

Ohjelma 29.11.

9.00      Aamupalaa tarjolla
9.30      Alkusanat
9.40    Jännitteiden koukeroisuus kompastuskivenä ja resurssina muutoksessa, Mika Nieminen, VTT
10.10    Muutosasenteiden värikäs kirjo uudistuvassa organisaatiossa, Tuomo Eloranta & Outi Vanharanta, Aalto yliopisto
10.40   Tauko
10.50   Onnistunut muutos ja jännitteet - paneelikeskustelu

Paneelissa

• Siiri Viikari Nesteeltä
  • Marita Aho Vaasan kulttuuri-ja kirjastotoimesta,
  • Timo Miiluniemi Vincitiltä,
  • Mikael Saarinen Työsuojelurahastosta sekä
  • Professori Matti Vartiainen Aalto yliopistolta.

11.5    Loppusanat

Tilaisuus on maksuton ja mukaan mahtuu 50 ensin ilmoittautunutta. Sitovat ilmoittautumiset pyydetään 22.11. mennessä:

Tervetuloa!