H@ck your COVID hackathon opiskelijoille

Tule mukaan Unite-yliopistoverkoston hackathoniin, jonka teemana on “From post COVID university to inclusive European university”. Tapahtuma pidetään verkossa 22.-26.11. klo 18-20.
Come and take part in the international Unite! hackathon H@ck your COVID

Grenoble INP järjestää online-hackathonin 22.-26.11. 2021 (klo 17-19 CET) Zoomissa. Tapahtuma kokoaa yhteen seitsemän Unite-yliopiston opiskelijoita ideoimaan yhdessä tulevaisuuden yliopistoa. Voit ilmoittautua 15.11. asti. Voittajatiimi matkustaa KTH Royal Institute of Technologyn tapahtumaan maaliskuussa esittelemään ideansa.

Hackathon on tapahtuma, jossa eri taustoista ja tieteenaloilta tulevat osallistujat kehittävät yhdessä innovatiivisia ideoita ja löytävät luovia ratkaisuja tosielämän ongelmiin lyhyessä ajassa. Tämän kansainvälisen hackathonin tavoitteena on kerätä opiskelijoilta palautetta ja ideoita alueista, joissa Unite-yliopistojen pitäisi kehittyä.

COVID-19-pandemia on muuttanut täysin monia elämämme osa-alueita. Tämän hackathonin tavoitteena on hyödyntää kokemusta positiivisen vaikutuksen aikaansaamiseksi. Sillä on siis kaksi tavoitetta: ensinnäkin sallia eri kumppaniyliopistojen opiskelijoiden jakaa COVID-kokemuksensa ikätovereidensa kanssa ja toiseksi antaa opiskelijoille mahdollisuus hyödyntää COVID-kokemustaan ​​kuvitellakseen ja luodakseen tulevaisuuden yliopiston.

Hackathonin teemat:

• Opiskelijaelämä (sosiaalinen elämä)
  • Uudet tavat oppia
  • Virtuaalinen (Eramus) liikkuvuus ja monikulttuurisuus
  • Kampuksen muutos (kehittyvä digitaalinen kampus)

Mukana on oltava viisi joukkuetta, jotka koostuvat opiskelijoista kustakin seitsemästä kumppaniyliopistosta, Grenoble INP, TU Darmstadt, Aalto University, KTH Royal Institute of Technology, Politecnico di Torino, ULisboa ja UPC.

Kaikki osallistujat saavat avoimen kunniamerkin sekä Unite! T-paidan ja lippiksen. Voittajajoukkue matkustaa Ruotsiin KTH Royal Institute of Technology:n Dialogue-tapahtumaan maaliskuussa esittämään hackathonissa tuottamansa ideat.

Ilmoittautumisaika päättyy 15.11. Rekisteröidy mukaan täällä.