Geometriaa origameilla -virtuaalityöpajat 5.-6. -luokkalaisille 2.11. ja 6.11.

Marraskuun teemaviikolla innostutaan matematiikasta ja taitellaan yhdessä kuutio.

Kädet taittelevat värikästä origamikuuutiota, taustalla origamikuutio sekä tähtimäistetty oktaedri

Aalto-yliopisto Junior järjestää virtuaalisia Geometriaa origameilla -työpajoja, jotka on suunnattu erityisesti 5.-6.-luokkalaisille.

Työpajassa tutustumme geometrisiin muotoihin ja pohdimme symmetriaa sekä taiteessa että matematiikassa. Opettelemme taittelemaan Sonobe-yksikön paperineliöistä ja rakentamaan niistä oman kuution. Järjestämme yhteensä kuusi virtuaalista työpajaa samalla sisällöllä. Valitse luokallesi sopiva aika seuraavista:

to 2.11. klo 9-10
to 2.11. klo 10-11
to 2.11. klo 12-13
ma 6.11. klo 9-10
ma 6.11. klo 10-11
ma 6.11. klo 12-13
måndag 6.11. kl. 9-10 (på svenska)

Työpaja alkaa 15 min yhteisellä alustuksella Teamsissa, minkä jälkeen luokka työskentelee oman opettajansa johdolla omassa luokassaan.

Välineet: Vähintään 6 kpl samankokoisia neliön muotoisia papereita per oppilas

Sopiva koko noin 10x10 - 20x20 cm. Suosittelemme värillisiä (origami)papereita, jotta kolmiulotteisten kappaleiden symmetriat tulevat parhaiten esiin. Halutessanne voitte käyttää myös esimerkiksi kierrätyspaperista leikattuja neliöitä.

Kuvassa lapsen suunnittelema värikäs jäätelöpakkaus.

Teemaviikot alakoululuokille

Järjestämme virtuaalisia teemaviikkoja alakoululaisille, joihin on mahdollista osallistua ympäri Suomen.

Aalto-yliopisto Junior