Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future -näyttely Prahassa

Muotoilun laitoksen tuottama kiertävä keramiikkanäyttely avautui seitsemännessä ja viimeisessä kohteessaan Prahassa, Tšekissä.
halko_heikkilä_saarelainen_photo_chikako_harada

Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future -näyttely tarkastelee keramiikan tulevaisuutta uusien tekniikoiden sekä materiaalin uudelleenajattelun kautta. Näyttelyssä on töitä Aalto-yliopiston opiskelijoilta sekä tutkimus- ja opetushenkilökunnalta. Aalto-yliopiston muotoilun laitoksen tuottama ja kuratoima näyttely avautuu The Museum of Decorative Artsissa Prahassa syyskuun alussa.

Näyttely on toteutettu yhteistyössä kolmen eurooppalaisen yliopiston kanssa: Ulster University (Pohjois-Irlanti), Kunsthochschule Berlin Weissensee (Saksa) ja Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering - KADK (Tanska). Näyttely on osa Euroopan "Ceramics and its Dimensions" -hanketta, jossa tutkitaan eurooppalaisen keramiikan historiaa ja tulevaisuutta sekä uusia näkymiä.

Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future -projekti alkoi kokeellisella työpajan keväällä 2016. Näyttely nähtiin ensimmäistä kertaa Fiskarsissa 2016 ja se on sen jälkeen kiertänyt Saksassa, Pohjois-Irlannissa, Iso-Britanniassa ja Sloveniassa. Projektia johtaa professori Maarit Mäkelä Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta. "Ceramics and its Dimensions” -hanketta koordinoi Porzellanikon -posliinimuseo Selbissa Saksassa, ja hankkeessa on kahdeksantoista kumppania 11 eri maasta. Hanke on osittain rahoitettu EU:n Luova Eurooppa -ohjelman kautta.

Aika: 04.09.2018 - 11.11.2018

Paikka: Museum of Decorative Arts, Praha, Tšekki

Lisätietoa:

Tutkimusassistentti Minerva Juolahti, minerva.juolahti(at)aalto.fi p. 040 7700 655. Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Näyttelyn blogi

Facebook-sivu