Tapahtumat

Better Business — Better Society -seminaari: "Kun kova data ei riitä – asiantuntijalähtöiset mallit strategiatyössä"

Kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -seminaarisarja jatkuu syksyllä 2020 etäseminaarina.
Vihreällä kuvitustaustalla kuva Eeva Vilkkumaasta ja seminaarin otsikko

Tervetuloa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -etäseminaariin Kauppakorkeakoulun Facebookiin.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tieto- ja palvelujohtamisen apulaisprofessori Eeva Vilkkumaa johdattaa meidät aiheeseen ”Kun kova data ei riitä – asiantuntijalähtöiset mallit strategiatyössä”. Paneelikeskusteluun osallistuvat Swanlake Strategyn perustaja ja operatiivinen johtaja Petri Rikkinen, VTT:n strategisen ennakoinnin päällikkö Sanna Malinen, Metsäteollisuus Oy:n innovaatioasioiden päällikkö ja Aalto University Executive Educationin strategisen ennakoinnin johdon kouluttaja Antti-Jussi Tahvanainen sekäNorenin perustaja, strategiakonsultti ja tietokirjailija Mikko Leskelä.

Koronakriisin myötä strategisen ennakoinnin ja muutoskestävyyden merkitys on korostunut yrityksissä. Epävarmuuden hahmottamiseen ja strategian jatkuvaan päivittämiseen etsitään uusia menetelmiä ja lähestymistapoja. Data ja tekoäly ovat kaikkialla, mutta auttavatko ne hallitsemaan pitkän tähtäimen radikaalia epävarmuutta, josta dataa ei ole saatavilla? Voisivatko matemaattiset ennakointi- ja strategiamallit olla muutakin kuin kovaa dataa ja optimointia – esimerkiksi keino valjastaa monipuolisen asiantuntijajoukon luovuus ja kriittinen ajattelu osallistavan ja systemaattisen strategiatyön tueksi?

Seminaari järjestetään etänä verkossa. Suoraa lähetystä voi seurata vapaasti Kauppakorkeakoulun Facebook-sivulla: https://www.facebook.com/aaltobiz/. Etukäteen ilmoittautuneille lähetetään suora linkki striimiin kaksi päivää ennen seminaaria. Seminaaria voi katsoa myös ilman Facebook-tunnuksia ja ohjeet löytyvät alempaa tältä sivulta.

Seminaarin voi katsoa myös jälkikäteen videona. Videotallenne päivitetään noin kahden viikon kuluessa seminaarin jälkeen Better Business – Better Society -seminaarin sivulle: https://www.aalto.fi/fi/kauppakorkeakoulu/better-business-better-society-seminaarisarja

Lisätietoja tapahtumasta: [email protected]

Seuraa seminaaria Kauppakorkeakoulun Facebook-tilillä:

Kuvassa kuvakaappaus Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Facebook-sivulle ilmestyvästä ilmoituslaatikosta, jossa pyydetään kirjautumaan sisään palveluun

Ohjeet striimin seuraamiseen ilman Facebook-tunnuksia:

Mikäli sinulla ei ole Facebook-tunnuksia ja haluat seurata seminaaria, tarvitset suoran linkin striimiin, eli suosittelemme ilmoittautumaan seminaariin tapahtuman tiedoissa olevan linkin kautta. Etukäteen ilmoittautuneille lähetetään suora linkki striimiin kaksi päivää ennen seminaaria.

Kun klikkaat linkkiä, sinulle pitäisi aueta vasemmalla kuvassa näkyvä näkymä. Kun painat alhaalta Not now, ikkuna häviää ja voit seurata striimiä normaalisti.

Better Business – Better Society -seminaarisarja

Seminaarisarja Kauppakorkeakoulun ajankohtaisesta ja yhteiskunnallisesti tärkeistä aiheista järjestetään kuukauden ensimmäisenä torstaina, pois lukien kesän ja joulun lomakaudet.

Takaisin Better Business — Better Society -seminaarisarjan sivuille
Picture of Better Business seminar