Alumnityöpaja koulutuksen ja tutkimuksen tulevaisuudesta

Aalto-yliopisto kutsuu alumnit ideoimaan tutkimuksen ja opetuksen tulevaisuutta työskentelemällä heikkojen signaalien ja trendien parissa.
Strategia

Olemme kiinnostuneita kuulemaan miten yhteisömme kokee viimeaikaisia maailman ilmiöitä ja näkee tulevaisuuden. Siksi kutsumme alumneja työstämään yhdessä havaintojaan heikoista signaaleista ja trendeistä kiinnostaviksi aihealueiksi korkeakoulutuksen alalle.

Tämä työpaja on kaikille alumneille, jotka haluavat vaikuttaa ja oppia toisiltaan.

Työpajan vetää Aalto-yliopiston Johdon tukipalvelut ja tarkoitus on kerätä skenaarioita eri näkökulmista ja materiaalia Aalto-yliopiston startegiatyöhön.

Pohdimme mm. mikä asia, ilmiö tai tapahtuma on viimeisen parin viikon aikana innostanut, yllättänyt tai tuntunut uskomattomalta?

Kyseessä voi olla esimerkiksi teknologia, säädös, politiikkatoimenpide, liiketoimintamalli, kansalaisaktiivisuus, tutkimustulos, tuote tai palvelu, idea, keksintö, kokeilu tai mielipide, kuten ”Finnair alkaa myydä lentokoneruokaa maissa” tai ”Uusi kirja bisnesantropologiasta eli ihmistieteistä strategiatyössä”. Voit jakaa sekä paikallisia että globaaleja havaintoja.

Keskustelemme myös siitä, minkä viime aikojen trendin tai kehityssuunnan uskot vaikuttavan eniten alaan, jolla toimit aktiivisesti.

Käytössämme on Miro -valkotaulu yhteistyötyöskentelyyn. Sinun ei tarvitse luoda tiliä Miroon. Jos haluat voit tutustua etukäteen siihen katsomalla videota. Perusteet on käsitelty 2 minuutissa kohdassa 4:23-6:32.

Tervetuloa!

More information and registering at alumnicircle.aalto.fi/events/42854