Tapahtumat

Action! Unconsciously Biased? Tiedostamattomat ennakkoluulot ja moninaisuuden johtaminen

Tervetuloa ilmoittautumaan av-alan johtajille, rahoittajille ja päättäjille suunnattuun koulutukseen, jonka aiheena on päätöksentekoon vaikuttavien ajatusvinoumien tunnistaminen, purkaminen ja moninaisuuden, tasa-arvon ja osallisuuden rakentaminen.
Sara Salmani

Action! -hanke järjestää yhdessä Suomen elokuvasäätiön kanssa Unconsiciously biased -tapahtuman, jossa kouluttaja Sara Salmani johdattelee DEI-käsitteiden sisältöön (diversity, equality, inclusion) ja päätöksenteon taustalla vaikuttaviin arkisiin käytäntöihin, jotka ovat sidoksissa ajatteluun, kieleen, vuorovaikutukseen ja kuvastoihin. Yhtäällä käytäntöjen avulla ajatustyö ja päättely nopeutuu, mutta samalla se voi johtaa tiedostamattomiin päätelmiin ja oletuksiin. Kun ne koskevat ihmisiä, paras mahdollinen tulos tai uusi idea voi jäädä toteutumatta.

Tilaisuuden tavoitteena on tunnistaa DEI-käsitteiden lisäksi tasa-arvon ja moninaisuuden merkitykset ja hyödyt päätöksenteossa ja saada työkaluja osallisuuden johtamiseen sekä suomalaisen av-alan osaamisen vahvistamiseen. Aamupäivän aikana rakennetaan yhteistä ymmärrystä tarkastelemalla erilaisia päätöksentekoprosesseja ja keinoja, joilla osallisuutta voidaan soveltaa arkiseen päätöksentekoon. DEI-käsitteillä, tasa-arvon ja moninaisuuden johtamisella on merkitystä, kun alan yritykset vastaavat taloudellisiin, sosiaalisiin ja ympäristön vastuullisuuskysymyksiin.

Maksuton tapahtuma on suomenkielinen  ja se on rajattu 60 osallistujaan. Ennen tilaisuutta osallistujat saavat tietopaketin.

Action! rahoittajat
Action! rahoittajat ja yhteistyökumppanit