Action! Aivosauna -työhyvinvointikoulutus av-alan naisille

Ilmoittaudu Aalto-yliopiston Action! -hankkeen av-alan naisille suunnattuun verkkokoulutukseen Aivot ja työ! Koulutus tuo osallistujille välineitä stressinhallintaan, psyykkisen työkyvyn ylläpitämiseen ja oman työn johtamiseen. Kouluttajana toimii aivotutkija, professori Minna Huotilainen ja koulutuksen tavoitteena on antaa uusinta tutkimustietoa ja käytännön välineitä aivojen hyvinvoinnin kokonaisvaltaiseen huomioimiseen työelämän paineessa.
Kuva Mikko Raskinen
Kuva: Mikko Raskinen

Koulutuksessa opit huomioimaan aivojen hyvinvoinnin kannalta keskeisimpiä asioita työelämässä, saat käytännön vinkkejä aivojen hyvinvoinnin ylläpitämiseen sekä opit kehittämään omaa työtäsi ja työkäytäntöjäsi aivojen hyvinvointi huomioiden. Kurssille saa osallistua millä työmarkkinastatuksella tahansa.

Koulutus on kuuden viikon kokonaisuus joka alkaa maanantaina 27.4.2020 ja päättyy 7.6.2020. Kuuden viikon ajan verkkokurssialueelle aukeaa uusi teema, jota viikon aikana työstetään omana työnä ja keskusteluissa. Kurssimateriaaliin tutustuminen ja tehtävät vastaavat viikoittaista kolmen tunnin työskentelyä. Kurssin voi suorittaa verkossa myös omaan tahtiin, ja kurssialue sulkeutuu 26.6.2020.

Koulutus on räätälöity av-alalle ja sen kielenä on suomi. Koulutus on osallistujille maksuton ja kaikille av-alan ammateissa toimiville naisille avoin. Mukaan mahtuu 40 ensimmäiseksi ilmoittautunutta naista. On tärkeää, että sitoudut käymään kurssin loppuun.

Action! -hanke kartoitti av-alan täydennyskoulutustarpeita ja syitä, jotka aiheuttavat av-alan työllistymisen esteitä kyselyllä tammikuussa 2020. Kyselyä käytetään Action! -hankkeen toimenpiteiden suunnittelussa, ja vastaajat kertoivat tarvitsevansa koulutusta oman työn ja itsensä johtamiseen (40%), psyykkisen työkyvyn ylläpitämiseen (37%)  ja koulutusta stressin hallintaan (28%).

Keväälle 2020 suunniteltu Action! -saunojen sarja siirtyy tulevaisuuteen. Nyt alkava kevään Aivosauna, eli Aivot ja työ -kurssi lämmitetään verkossa. Ilmoittaudu siis pikimmiten ilmoittautumislinkistä!

Verkkokoulutuksen on suunnitellut aivotutkija,  professori Minna Huotilainen. Huotilainen on kognitiotieteen dosentti ja ollut vuoden 2018 alusta Helsingin yliopiston kasvatustieteen professori ja hänet nimettiin juuri mm. Vuoden koulutusvaikuttajaksi 2019. Jokainen osallistuja saa omakseen Minna Huotilaisen ja Katri Saarikiven Aivot työssä -e-kirjan, jota hyödynnetään myös koulutuksen aikana.

Tervetuloa koulutukseen!

Action! rahoittajat