Aalto-yliopisto Junior mukana Maailma kylässä -festivaaleilla

Tule tekemään rohkaisevia viestejä tuntemattomille!
Rohkaisevia viestejä maalattuna paperille.
Maailma kylässä -festivaalin banneri

Minkälaisissa tilanteissa toivoisit saavasi rohkaisua? Silloin kun jännittää, pelottaa tai olet uuden tilanteen edessä? Kaikki ihmiset tarvitsevat joskus rohkaisevan sanan uskaltaakseen tehdä jotain itselle vierasta tai uutta. Rohkaisua tarvitaan tilanteissa, joissa tunnemme epävarmuutta tai jopa pelkoa. Laittakaamme rohkaisun ketju liikkeelle!

Aalto-yliopisto Juniorin työpajassa luodaan rohkaisevia viestejä tuntemattomille. Jokainen viestin kirjoittaja tai piirtäjä saa myös itse viestin. Viesti maalataan näkymättömällä ruokasoodaliuoksella, jonka viestin vastaanottaja maalaa näkyviin kurkumaseoksella. Tässä tapahtuu kemiallinen reaktio, jossa emäksinen ruokasooda reagoi happamuusindikaattorina toimivan kurkuman kanssa. Lopputuloksena syntyy kirkkaan värisiä rohkaisukortteja festivaalikävijöiden iloksi!

Työpaja soveltuu kaiken ikäisille. Lue lisää tapahtumasta täältä.

Aalto Junior logo

Aalto-yliopisto Junior

Aalto-yliopisto Junior on taidetta, tiedettä, teknologiaa ja taloutta lapsille, nuorille ja opettajille – opetuksen tueksi, omaksi iloksi ja innostuksen lähteeksi.