Palvelut

Saavutettavuusseloste - eSupport

Tämä saavutettavuusseloste koskee Aallon palvelunhallintatyökalu eSupportin itsepalveluportaalia, joka pohjautuu Efecte-järjestelmään.

https://selfservice.esupport.aalto.fi/

YLEISTÄ SAAVUTETTAVUUSSELOSTEESTA

Tavoitteenamme on, että verkkopalvelumme palvelevat yhdenvertaisesti kaikkia asiakkaitamme erityistarpeista, laitteesta tai tilanteesta riippumatta. Pyrimme panostamaan saavutettavuuteen kasvavassa määrin kun kehitämme verkkopalveluita asiakkaillemme.

Tämä saavutettavuusseloste koskee verkkopalvelua eSupport Self Service ja on laadittu 13.4.2021.

Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio.

VERKKOPALVELU TÄYTTÄÄ SAAVUTETTAVUUSVAATIMUKSET OSITTAIN

Verkkopalvelu ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen. Alla tarkempi erittely havaittuihin puutteisiin.

2.1 Havaittava

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:

1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö – Puutteellisia vaihtoehtoisia kuvauksia kuville
1.3.1 Informaatio ja suhteet – Puutteita informaation hierarkiassa ja otsikoinnissa
1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys – Puutteita sisältöjen loogisessa järjestyksessä
1.3.3 Aistinvaraiset ominaispiirteet – Osa toiminnoista nojaa vain yhden aistin varaan (näkö)
1.4.3 Kontrasti (minimi) – Puutteita nappien värien kontrastissa
1.4.11 Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti – Puutteita ikonien kontrastissa
1.1.12 Tekstin välitys – Liian kapea tekstin välitys osassa verkkopalvelua

2.2 Hallittava

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:

2.1.1 Näppäimistö – Verkkopalvelu ei ole täysin käytettävissä näppäimistön avulla
2.4.1 Ohita lohkot – Puutteita mahdollisuuksissa ohittaa osioita
2.4.2 Sivuotsikot – Puutteita otsikoinnissa
2.4.3 Kohdistusjärjestys – Puutteita otsikoinnin loogisessa järjestyksessä
2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa) – Puutteita linkkien kuvauksissa
2.4.6 Otsikot ja nimilaput – Puutteellisia kuvauksia lomakkeissa ja taulukoissa
2.4.7 Näkyvä kohdistus – Näppäimiston kohdistus ei ole aina selkeästi esillä
2.5.3 Nimilappu nimessä – Puutteellisia tekstikuvauksia ikoneilla

2.3 Ymmärrettävä

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:

3.2.2 Syöte – Puutteita palautteessa tehtyjen toimintojen yhteydessä
3.3.1 Virheen tunnistaminen – Puutteita virheiden ilmoittamisessa

2.4 Toimintavarma

Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:

4.1.1 Jäsentäminen – Puutteita elementtien tunnistamisessa
4.1.2 Nimi, rooli, arvo – Puutteita html-rakenteessa
 

3 SAAVUTETTAVUUSPALAUTTEEN ANTAMINEN

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Sähköpostilla esupport(at)aalto.fi

3.1 Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon (avautuu uuteen ikkunaan). Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

3.2 Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.
  • Julkaistu:
  • Päivitetty: