Palvelut

Kuvauskopterit, dronet ja muu miehittämätön ilmailu Aallossa

Yleistä tietoa ja ohjeistusta dronen lennättämiseen kampusalueella henkilökunnalle sekä opiskelijoille.

Kuvauskopterit, dronet ja miehittämättömät ilma-alukset ovat tarkoitettu käytettäväksi ilman mukana olevaa ohjaajaa. Miehittämättömät ilma-alukset on usein myös varustettu jotain tiettyä tehtävää, kuten esim. valokuvaamista tai mittaamista varten.

Ajankohtaisia uutisia droneihin liittyen

Tietoa mm. uudesta lainsäädännöstä, siirtymäajoista sekä muita julkaisuja ja uutisia.

Yhteyshenkilöt kouluittain ja yksiköittäin

Seuraavilta henkilöiltä voi kysyä suoraan lennättämiseen liittyvistä ohjeista ja toimintatavoista sekä tarjolla olevasta kalustosta ja käyttöoikeuksista:

• Aalto ARTS,

Antti Huittinen, +358505344531, [email protected]

Postiosoite:
PL 31000, 00076 AALTO
Käyntiosoite:
Väre, Otaniementie 14, 02150 Espoo

Aallon sisäisen rekisterin ylläpitäjä ja drone-operaattori

• Aalto-yliopisto, erityisasiantuntija, valmiusasiat

Katja Paasikivi, +358503064380, [email protected]

Postiosoite:
PL 18000, 00076 AALTO
Käyntiosoite:
Otakaari 24, 02150 Espoo

Tätä palvelua tarjoaa:

Aalto-yliopiston turvallisuus- ja aulapalvelut

Kampuksen turvallisuudesta vastaa Aalto-yliopiston turvallisuus- ja aulapalvelut yhteistyössä Aalto CRE:n kanssa.